20.06.19

Підсумки виховної роботи за 2018-2019 навчальний рік



Основні напрями виховання  в школі сплановані на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Положення про загальноосвітній навчальний заклад  від 27.08.2010 №778, Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання  в загальноосвітніх навчальних закладах та іншими.
    Адміністрацією школи та педагогічним колективом  створено систему виховної  роботи, структура якої забезпечує реалізацію завдань всіх її напрямків через проведення різних форм виховної  діяльності у процесі навчання і позакласній діяльності, впровадження у виховний процес інноваційних технологій, розвиток творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу, роботу органів учнівського самоврядування, співпрацю трикутника «школа-учні-батьки».
   У 2018/2019 навчальному році педагогічний колектив  продовжив працювати над реалізацією виховної теми: «Створення оптимальних умов виховного простору з метою формування ключових компетенцій педагогічний та учнівських колективів на основі використання інноваційних технологій в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії»
 У 2018-2019 навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.
Пріоритетними  напрямками виховної роботи  на 2018/2019  навчальний рік  було визначено:
·         впровадження Основних орієнтирів  виховання учнів 1-11 класів  загальноосвітніх навчальних закладів України;
·         створення в закладі цілісної моделі виховної системи;
·         посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання;
·         удосконалення превентивного виховання;
·         урізноманітнення форм і методів співпраці школи і сім’ї;
·         інтегрування зусиль органів учнівського самоврядування  та батьківської громади, педагогічного колективу при організації виховної роботи;
·         забезпечення відзначення важливих пам’ятних  та ювілейних дат 2018/2019 навчального року з метою створення ефективної системи національно-патріотичного виховання, морально-духовного, культурного розвитку дитини;
·         максимальне охоплення учнів позакласною та позашкільною роботою
та інші.
  Виховна робота у 2018-2019 н.р. була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі ,мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.
   У навчальному закладі сформовано шкільні традиції проведення таких заходів - Свято Першого дзвоника; День вчителя; Свято Осені; Новорічні ранки та новорічний вечір для старшокласників;  День Захисника Вітчизни; 8 березня; День Перемоги; Свято Останнього дзвоника. При проведенні цих свят охоплено 100%  учнів школи , батьківський комітет та колектив школи.
  Вся виховна робота в школі протягом 2018–2019 н.р. була спрямована в руслі національно-патріотичного виховання учнів ,тобто у молодого покоління виховувалось почуття патріотизму, формування особистості здійснювалось на засадах духовності, моральності, толерантності.
    Виконувались основні засади Концепції національної системи виховання дітей та молоді у національній системі освіти, положення програми Міністерства освіти та науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних  закладів  України»,  Концепція громадянського виховання, національна  Програма патріотичного виховання та інші. Значна увага приділялась  національно-патріотичному вихованні школярів.
   У школі протягом жовтня-листопада 2018 року проведено цикл Уроків мужності для учнів 5-11 класів, лейтмотивом яких стала тема єдності народу України та цілісності її території, любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників. На уроках були присутні учасники АТО.
Цікаво проходили дні українського козацтва у школі, а саме:
  • конкурс малюнків та конкурс читців віршів на патріотичну тематику;
  • день української вишиванки;
У школі продовжується активна волонтерська діяльність. Учнями були проведені благодійні акції:
  • «Поділись теплом» (для дітей школи);
  •  «Світ не без добрих людей» (допомога учню Усольцеву Денису та Назаруку Вадиму );
Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави здійснювалося через проведення циклів заходів, а саме:
-               листопада 2018р. проведено лінійку пам’яті до Дня Гідності та Свободи, Героїв Небесної Сотні, та вшанували пам’ять загиблих хвилиною мовчання.  Учнями було переглянуто відео «Річниці Революції Гідності присвячується…»   та «Мамо, не плач…»;
-                листопада  2018р. учні  10 класу підготували літературно –хореграфічну композію на вшанування пам’яті   жертв Голодомору. Всі  доєдналися до загальнодержавної хвилини мовчання та акції « Запалимо Свічку пам’яті» на знак вшанування невинно загиблих наших предків страшною мученицькою смертю у 1932-1933 роках;
-                грудня 2018 року  для учнів 5-11 класів  була проведена акція «Чи порушуються права дитини в школі?».
-              до Всесвітнього дня дитини проведено для учнів 1-4 класів тренінг на тему «Великі права маленької людини» та конкурс розфарбовок  «Мої права». Під час тренінгу діти переглянули  відео «Права дитини у казці», розглянули судові справи з порушень прав казкових героїв із відомих казок та мультфільмів, склали асоціативний кущ по правах відомого казкового персонажу Маші;
- урочисті заходи призначені Дню пам’яті та примирення, Дню Перемоги над нацизмом у Європі (Хвилинки пам’яті, виставка дитячих малюнків,  виховна година «Пам’ятаємо! Перемагаємо!»  участь у мітинзі Памяті та ін);
- заходи до пам’ятних дат (Річниця аварії на ЧАЕС (квітень 2019), День пам’яті жертв Голокосту, річниці депортації кримськотатарського народу та інше.
Значну роль у вихованні громадянина-патріота відіграють класні керівники. Саме вони значною мірою допомагають дітям осмислити себе як громадянина України, частинку свого села, своєї родини, допомагають формувати патріотичні почуття. Плани роботи класних керівників складено згідно «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів». Належна увага приділяється в них формуванню ціннісного ставлення до суспільства і держави.
З метою формування ціннісного ставлення до людей, сім’ї та себе проведено:
- заходи до Дня людини похилого віку;
- заходи до Дня інваліда ;
- заходи до Міжнародного дня толерантності;
- заходи до Дня Святого Миколая;
- конкурс дитячих малюнків «Діти проти насильства!» ;
- святкові концерти  до Міжнародного жіночого дня та Дня села Роксолани;
З метою формування ціннісного ставлення до природи проведено:
- акція «Ми – за чисту Україну»;
- виставки робіт із природних матеріалів (натуралістична виставка «Щедрість рідної землі»,  зимовий вернісаж «Замість ялинки зимовий букет»;
- загальношкільна акція «»;
- виставка «Мій домашній улюбленець»
З метою формування ціннісного ставлення до мистецтва проведено:
- культпоїздки учнів до  кінотеатрутеатру ;
- Шевченківські дні в школі (березень 2019);
- виставка творчих робіт ученів 1-4 класів та малюнків учнів 5-11 класів;
  Система профілактичної роботи з попередження усіх видів дитячого травматизму у 2018-2019 н.р. мала такі складові, як викладання предмету «Основи здоров'я» (1-9 класи), організація  медичного огляду учнів ; проведення усіх видів інструктажів з учнями; проведення роботи щодо формування основ здорового способу життя, тематичних класних годин, профілактичних бесід та лекцій для учнів школи.
   Протягом року робота з профілактики усіх видів дитячого травматизму знайшла своє відображення у проведенні таких виховних заходів, як проведення місячника „Увага! Діти на дорозі!", тижня безпеки життєдіяльності, днів безпеки життєдіяльності напередодні канікул, дня цивільного захисту з відпрацюванням шляхів евакуації на випадок надзвичайної ситуації.
  Систематично проводились тематичні виховні години та бесіди з профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, пожежної безпеки та інших видів дитячого травматизму, проходили конкурси та вікторини на краще знання правил пожежної безпеки, дорожнього руху, конкурси малюнку «Мій друг світлофор»,  «Безпечний рух - запорука життя» та інше.
    Протягом 2018-2019 н.р. у школі для учнів 1-11 класів систематично проводились додаткові бесіди з усіх видів поточного травматизму. Були проведені всі види інструктажів, інструктажі на місцях та в спеціалізованих навчальних кабінетах. Велися журнали обліку усіх видів інструктажів та журнал реєстрації нещасних випадків, систематично проводились інструктажі з техніки безпеки перед проведенням екскурсій та перед трудовими десантами з відповідними записами у класних журналах та журналі інструктажів.
  Свої здібності учні розвивають у шкільних гуртках. З метою створення додаткових умов для самовизначення, саморозвитку, самореалізації особистості, сприяння професійній орієнтації, формування моральних якостей у дітей та підлітків, розвитку творчих здібностей, виявлення та підтримки талановитих та обдарованих учнів, організації їх змістовного дозвілля здійснено заходи щодо охоплення позашкільною освітою кожного учня школи. Для реалізації цих завдань у 2018 – 2019 н. р.  в школі діяли гуртки:
1  ««Креативне рукоділля»»  керівник Тимохіна Л.О
2 «Виготовлення іграшок-сувенірів» керівник Тимохіна Л.О
3 «Народні ремесла» керівник Тимохіна Л.О
4 «Сонечко» керівник Яковенко Л.Я
5  «Хортинг» керівник Фіряєв О.В.
 6 «Футбол» керівник Венгловська М.Є
Гуртковою роботою охоплено 88 % вихованців, що на 3 % більше, ніж у минулому році.
 Результати своєї діяльності гуртківці представляли під час предметних тижнів, брали участь у культурно-масових та суспільно-корисних заходах, які проходили в школі та районі.
    Робота з профілактики правопорушень, бродяжництва серед неповнолітніх
   Робота адміністрації та педагогічного колективу з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх у 2018-2019 н.р. була побудована відповідно до право установчих документів, які висвітлюють цей напрямок роботи, указів Президента України, програм правової освіти населення, і проводилась згідно з планом спільних заходів Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, служби у справах дітей Овідіопольської  райдержадміністрації, кримінальної міліції у справах дітей.
  На кінець звітного періоду в закладі   на внутрішньошкільному обліку 1учень .
  Адміністрацією закладу та класними керівниками була проведена певна робота з батьками та учнями:відвідування сімей удома, складання актів обстеження житлово-побутових умов сім’ї; проводиться індивідуальна робота з батьками та учнями з питань відвідування школи та навчання.
   Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на нарадах при директорі, засіданнях м/о класних керівників.
Протягом року у школі активно продовжувала роботу Рада профілактики правопорушень та бездоглядності. Відбулося 5 засідань ради, на яких розглядалися питання порушення Статуту школи, відвідування навчальних занять, робота класних керівників щодо попередження жорстокості та насильства над дітьми, звіти класних керівників про роботу з учнями, які потребують особливої педагогічної уваги, розгляд конфліктних ситуацій. Батькам були надані рекомендації щодо виховання та навчання дітей, організації вільного часу.
З метою профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності регулярно проводилися рейди «Урок», «Діти вулиці», «Зовнішній вигляд».
Проведені заходи сприяли формуванню в учнів необхідності дотримуватися конституційно-правових норм, своїх прав і обов’язків.
З метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності, профілактики правопорушень серед неповнолітніх адміністрацією навчального закладу, педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням навчальних занять учнями Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, протягом поточного навчаль​ного року на постійному контролі перебувала шкільна документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові по​яснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), проведено рейди контролю за відвідуванням; за наслідками цього було зроблено детальний аналіз стану відвідування учнями школи.
         З метою виявлення рівня обізнаності учнів з питань ставлення учнів до проблем насильства в суспільстві та в шкільному середовищі, виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми, вивчення проблеми підліткового насильства проведено анкетування, соціальні опитування серед учнів. За результатами анкетування психологом школи проведені інформаційні хвилинки «Скажемо «Ні!» жорстокості і насильству»,  заняття з елементами тренінгу «Конфлікти:причини виникнення та шляхи розв’язання», виставка дитячих малюнків «Світ без насильства». Всіх учасників навчально-виховного процесу ознайомлено з нормативно-правовою базою щодо недопущення насильств
На початку навчального року була проведена паспортизація класів та школи, зібрані і упорядковані списки учнів пільгових категорій. Протягом року до банку даних дітей постійно вносилися корективи.
     Профілактична робота проводилася здебільшого в рамках формування здорового способу життя, а також профілактика девіантної поведінки.
Просвітницька робота проводилась класними керівниками з учнями та батьками «професійний вибір вашої дитини», «адаптація дитини до школи», серед вчителів були виступи «Вікові особливості учнів підліткового віку», «Взаємодія сім’ї та школи» «Підвищення впливу навчання на інтелектуальний розвиток», «Роль особистості у створенні сприятливого соціально-психологічного клімату у колективі» .
   Також протягом всього року проводилась організаційно-методична робота та робота з громадськістю , зокрема відвідування дітей вдома.
Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників:
«Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетентнцій школярів.»
В Роксоланівській загальноосвітній школі весь процес виховання спрямований на розвиток в учнів тих рис, які допоможуть реалізувати себе як частинку суспільства, як неповторну індивідуальність зі своїми запитами, планами самореалізації. Класні керівники працюють над створенням такого простору, в якому виховна система охоплює весь педагогічний процес: навчальні заняття, позаурочну діяльність учнів (позакласні виховні заходи, заняття в гуртках, тощо). Важливою метою цієї роботи є створення умов для розвитку та самореалізації особистості, залучення кожного учня до участі в різних сферах діяльності на основі діагностики його нахилів та здібностей.
Щотижнева година класного керівника зазначена у шкільному розкладі, а тому на таких годинах присутні всі школярі, що сприяє нерозривності виховного процесу, можливості через проведення диспутів, тестів, залучення до обговорення тих чи інших проблем визначати рівень вихованості учнів.
  Протягом року всі класні керівники працювали над вирішенням поставлених завдань перед класом та обраних тем по виховній роботі, вдосконалюючи свої вміння спілкуватися з дітьми і ефективно управляти їх діями, результат чого висвітлювали на батьківських зборах класу, які проходили раз на четверть, у визначені терміни. 
  Проведені всі засідання МО згідно плану. Під керівництвом учителів були підготовлені й проведені всі заплановані загальношкільні заходи (свята, тематичні тижні, тощо).
Вся робота методоб’єднання класних керівників спрямована на всебічний, гармонійний розвиток особистості.  Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.
Протягом навчального року було проведено 5 засідань МО, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, вивчалися інноваційні технології, проводився моніторинг серед класних керівників щодо вивчення інноваційних технологій і їх впровадження у виховний процес. Розглядалися способи діагностування обдарованих дітей і способи роботи з педагогічно занедбаними учнями, проводилися педагогічні читання по проблемі розвитку компетентностей учнів по напрямках виховної діяльності навчального закладу, проводилася робота щодо формування виховних систем класів і їх оформлення, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.
       Основним завданням,  над яким працювало методичне об’єднання в 2018-2019 навчальному році, було всебічне підвищення компетенції й професійної майстерності кожного класного керівника, підвищення його творчого потенціалу, підвищення якості й ефективності системи виховної роботи класу, школи. Для організації поставленої задачі були проведені теоретичні й практичні семінари, засідання методичного об’єднання класних керівників.
Колективна методична робота дозволила класним керівникам оволодіти різними виховними засобами, що сприяють максимальній реалізації педагогічних можливостей в розвитку індивідуальних якостей особистості.
Під час взаємовідвідувань позакласних заходів, при організації відкритих годин спілкування, колективних творчих справ класні керівники вчились аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти недоліки.
Методична робота з класними керівниками проводилась у формі круглих столів, дискусій, практикумів, тренінгів, що дозволило досягти більш точної, конкретної роботи в удосконаленні діяльності. Адже вчителі не лише вчились і приймали інформацію, а й були активними учасниками.
«Виховання – велика справа: ним вирішується доля людини». Ці слова В.Г.Бєлінського добре відомі, вони не втрачають своєї актуальності й набувають ще більшої значущості в наш час. Адже, дійсно, сьогодні як ніколи раніше доля людини залежить від того, як вона вихована.
Ключовою фігурою в цьому процесі залишається класний керівник. Саме від його особистості залежать зміни, творчий підхід, плідність діяльності у становленні системи виховної роботи, що спирається на духовно-моральні цінності суспільства, етичні норми, культуру, поведінку, принципи співжиття у соціумі.
Удосконалюючи систему виховної роботи школи ми відчули необхідність нових підходів до формування духовно-моральних якостей особистості, докорінного переосмислення  парадигми виховання, оновлення якісних характеристик учня, власних компетенцій на основі гуманізації його життєдіяльності.
Кожен із класних керівників  намагається відшукати свої шляхи вирішення здавалося одних і тих же завдань. І чим вища майстерність класного керівника, тим результативнішим є процес виховання: менше конфліктів, більше доброти і взаєморозуміння у взаєминах між педагогом і його вихованцями. Помітно впроваджуються нові форми роботи, прагнення йти в ногу з часом. Працювати й творити в інтересах дитини задля дитини.
Аналізуючи роботу методичного об’єднання класних керівників можна зробити висновок про те, що класні керівники підвищують свою фахову майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями, є активними учасниками акцій, проектів учнівського самоврядування.   Недостатньою є робота класних керівників щодо  друку матеріалів з виховної роботи у фахових виданнях. Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина – це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого  терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини. Необхідно продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському та молодіжному середовищі, з учнями щодо корекційної роботи емоційних розладів, щодо підвищення самооцінки дитини.
   Класні керівники мають досвід роботи з проектних виховних технологій, що  дає підстави для подальшої проектної діяльності за напрямками виховання. 
Разом з тим в практиці роботи м/о класних керівників є й невирішені проблеми, основними з яких є:
  •     питання організації й керівництва процесом самовиховання школярів недостатньо широко висвітлювались в ході роботи;
  •      недостатньо уваги приділялось питанням методики роботи з батьками з профорієнтації, спільної діяльності школи й родини у формуванні особистості дитини;
  •    недостатнє використання можливостей дитячих громадських організацій, використання різноманітних інтерактивних ігор, що сприяють набуттю досвіду відповідальної й безпечної поведінки.
Наше методичне об'єднання класних керівників обрало єдину виховну тему, що пов'язана з науково-методичною проблемою школи й на своїх засіданнях обговорює окремі її аспекти. Методичні зусилля класних керівників спрямовані на реалізацією проблеми:
«Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів.»
Робота проводиться за двома напрямками:
По-перше, озброїти класних керівників необхідними знаннями, уміннями та навичками.
По-друге, сформувати особистість кожного учня.
З цією метою методичне об'єднання працює й будує свою роботу за такими напрямками:
-         Організація     інформаційно-методичної     допомоги класним керівникам
-         Переорієнтація процесу взаємодії вчителів від репродуктивної діяльності до дослідницької;
-         Активізація творчої діяльності вчителів засобами використання нетрадиційних інтерактивних методів;
-         Створення інформаційно-педагогічного банку власних досягнень, популяризація передового педагогічного досвіду;
-         Розвиток   інформаційної   культури   вчителів   й впровадження використання інформаційних технологій у виховну роботу.
В якості основних форм роботи для реалізації даних задач визначені тематичні засідання методичного об'єднання; участь в роботі педагогічної ради й нарадах при директорові; районні семінари вихователів й класних керівників на базі нашої школи; огляд класних колективів; відкриті виховні заходи; звіти про роботу; співбесіди, знайомство з новинками методичної літератури тощо.
Своїм головним завданням вважаємо розвиток сучасного педагогічного мислення класного керівника, підвищення його мотивації на освіту, формування якостей інноваційної особистості. Для якісної реалізації цих завдань створена:
модель школи « Я-людина. Я-особистість. Я-громадянин»;
 На нинішньому етапі розвитку школи використовувуються в роботі новітні виховні технології в поєднані з традиційними.Слід відмітити, що класні керівники здійснюють свою діяльність у тісній співпраці з вчителями предметниками та керівниками гуртків. В школі склалась добра традиція взаємодопомоги практичної й методичної, взаємовідвідування виховних заходів. В більшості випадків ця співпраця дає позитивні результати й на практиці, в тому числі й при проведенні відкритих виховних заходів, які крім інших мають на меті - удосконалення педагогічної майстерності.Поглибленню знань класних керівників про методи виховної роботи, удосконаленню їхньої педагогічної майстерності, розповсюдженню позитивного досвіду й створенню нового досвіду з питань виховної роботи сприяє також робота з самоосвіти, взаємодопомога, а також колективні творчі справи в класних колективах та школі.Відомо, що потребою будь-якої особистості є розвиток творчих здібностей. Методичне об'єднання організовує реалізацію цієї проблеми через спільну продуктивну діяльність вчителя й учня. В нашій школі дидактична система закладу й система виховної роботи об'єднані в модель школи « Я- особистість. Я - людина. Я - громадянин».
З метою діагностики результатів постійно здійснюється педагогічний моніторинг, у вигляді змагання між класами у рейтинговому оцінюванні учні в класній і позакласні діяльності, де визначається рівень соціальної активності.
Враховуючи набутий позитивний досвід в діяльності методичного об’єднання, відмічені недоліки, враховуючи проблему, над якою працює педагогічний колектив,
      методичне об’єднання класних керівників ставить перед собою завдання  на 2019 – 2020 навчальний рік:  
  •  підвищення теоретичного рівня класних керівників  з питань морально-духовного виховання й вмінь застосовувати одержані знання в практичній діяльності, вдосконалення якості й форм роботи з громадянського виховання;
  •  формування інформаційного банку, необхідного для керування виховним процесом, реалізація творчих здібностей класних керівників й узагальнення передового педагогічного досвіду через організацію відкритих заходів виховного характеру, обмін досвідом;
  •   сприяння становленню й розвитку органів учнівського самоврядування, забезпечення єдиного принципового підходу до виховання й соціалізації учнів;
  •  координація зусиль класних керівників й батьківської громадськості на організацію спільної роботи з профорієнтації учнів.
  • виконання рекомендацій практичного психолога по підвищенню рівня вихованості учнів.
  • спрямувати роботу на реалізацію принципу особистого підходу до учня в педагогічній діяльності вчителів.
  • виховання учнів в дусі національної свідомості, людської гідності, патріота своєї держави.
  • збереження та зміцнення фізичного, морального та психічного розвитку дитини.
  • приділяти належну увагу формуванню дружнього колективу.
  • систематично проводити роботу з батьками по попередженню дитячого травматизму, збереженню здоров’я та життєдіяльності учнів.
  • проводити різноманітні бесіди з батьками по попередженню дитячої злочинності, на виявлення суїциду, бездоглядності дітей.
  • стежити за новинками педагогічної літератури, вивчати їх і впроваджувати в своїй роботі.
  • приділяти більшу увагу проблемам молодих класних керівників, їх адаптації до шкільного життя. 
  • посилити індивідуальну роботу з дітьми, схильними до правопорушень. 
  • приділити особливу увагу організації роботи з обдарованими дітьми. Працювати над створенням оптимальних умов для розвитку обдарованих дітей, забезпечення їх самореалізації. . 
  • залучати батьків до активної участі в організації і проведенні позакласних заходів. 
  • формування ціннісного ставлення до себе, людей, довкілля, Батьківщини;
  • формування гуманістичної, життєтворчої, духовно багатої та морально чистої особистості з глибоко усвідомленою національною та громадянською позицією;
  • забезпечення кожній дитині умов для саморозвитку та самовдосконалення;
  • формування розуміння кожною дитиною особистої ролі в розвитку рідного краю та всього суспільства;
  • виховання інтелігентності, високого рівня освіти та культури;
  • формування навичок економічного та екологічного мислення, виховання основних рис ділової людини;
  • формування вміння швидко пристосовуватись до безперервних змін у суспільстві, економіці; уміння соціально адаптуватись, шукати найкращих шляхів розв’язання життєвих проблем;
  • виховання уміння не губитися у швидкоплинному інформаційному просторі, вміння володіти собою в складних життєвих ситуаціях; дотримуватись самодисципліни, самоконтролю;
  • формування потреб постійного навчання, безперервної освіти;
  • виховання вміти спілкуватись з однолітками, в міжстатевих відносинах і різновікових колективах;
  • формування екологічного мислення, діалектичного світогляду, оптимістичного погляду на життя;
  • формування засад здорового способу життя.


У школі працює краєзнавчий музей  керівник Андруш Л.Л. У 2018-19 навч.році історико - краєзнавчий музей Роксоланівської ЗОШ спрямував свою діяльність на виховання патріотизму, залучення учнівської молоді до вивчення історичного минулого нашого краю, розширення і збагачення знань про малу Батьківщину. Протягом навчального року були оформлені  тематичні виставки, які експонувались в шкільному музеї, а також у приміщенні школи. Матеріали для  виставок  були зібрані в ході пошукової роботи, а також використовувались фонди шкільного музею.
- доповнення новими матеріалами нового стенду в шкільному музеї  «Україна незалежна», створення нових тематичних папок «Герої не вмирають (пам’ятаємо тих, хто воював і загинув за єдину Україну», «Національно-патріотичне виховання», та доповнення тематичної папки «Наші земляки – воїни АТО»
 - До дня пам’яті жертв голодоморів, який відмічається щорічно у листопаді – виставка «Спогади жителів нашого села про   голодомори в Україні», виставка, присвячена найстарішій жительці села Вірі Опанасівні Нікітенко «Я пам’ятаю три голодомори в Україні».
- До Дня села Роксолани, який святкується 30 листопада,  виставка «Історія нашого села у документах і фотографіях»;
- До Дня Збройних Сил України 6 грудня – виставка «Наші земляки – воїни АТО»
- До дня визволення села Роксолани 14 квітня – виставка «Квітень 1944 року – звільнення нашого краю»;
- До дня Перемоги – виставка книг «Дорогою мужності – до Перемоги» та виставка експонатів шкільного музею, присвячених героїзму наших земляків під час Другої Світової війни;
- до Міжнародного дня музеїв – виставка репродукцій зібрань найвідоміших музеїв світу, фотовиставка «Музеї світу».
1.      Ознайомлювальна екскурсія для учнів 1 класу;
2.      Тематичні екскурсії в музей для учнів 2-11 класів;
3.      Тематичні фрагменти уроків історії, образотворчого мистецтва, народознавства для учнів школи в шкільному музеї;
4.      Мультимедійні презентації краєзнавчих робіт для учнів школи.
   З метою профорієнтації класні керівники формували розуміння значущості праці як джерела саморозвитку та самовдосконалення, визнаючи ставлення до трудової діяльності, виховуючи працьовитість, відповідальність, бережливість, проводили такі форми виховної діяльності: презентації, години спілкування, бесіди
   Класними керівники 9-11 класів  проведено тренінг «Обираємо професію разом».
   Крім того для учнів 9 класу та учнів 10-11 класу були проведені зустрічі з представниками вищих навчальних закладів.
У школі обладнаний профорієнтаційний куточок, проводилося анкетування учнів старших класів по вибору професій. Як з'ясували, на вибір професії впливає порада батьків, друзів, престижність професії, її потреба в суспільстві, життєвий досвід. Інформацію про професію дізнаються з засобів масового зв'язку та преси, Інтернету, від батьків та знайомих. При виборі професії учні вважають важливим реалізувати свої інтереси, нахили, здібності, враховують умови праці та оплати. В результаті такої роботи в учнів початкової та середньої школи сформоване поняття та уявлення про важливість праці в житті людини; у більшості – сформована потреба у праці. Беручи участь у спільних видах діяльності, учні вчаться будувати взаємини з однолітками, входити в колектив ровесників. У старшокласників в основному сформовані поняття професійного самовизначення, а тому раніше випускники 9, 11 класів свідомо обирали майбутнє навчання. Свідченням цього є моніторинг вступу випускників до начальних закладів протягом попередніх навчальних років.
Протягом навчального року адміністрацією та класними керівниками була проведена певна робота з батьками:
-​ відвідували сім'ї вдома, складали акти обстеження житлово-побутових умов сім'ї;
-​ проведені класні та загальношкільні батьківські збори,
-​ тримався зв’язок з батьками через щоденник,
-​ залучалися до участі в проведенні ремонтних робіт,
-​ працював батьківський комітет, до складу якого входять батьки учнів.
  Батьків залучали до підготовки й проведення класних та загальношкільних форм виховної діяльності.
Серед недоліків можна виділити недостатній рівень системності в роботі формування відносин «батьки – вчителі». При проведенні загальношкільних батьківських зборів наявний низький відсоток відвідування батьків. Деякі батьки мало цікавляться успішністю та поведінкою та станом здоров'я своїх дітей. Бажано, щоб надалі батьки більше співпрацювали з адміністрацією школи , класними керівниками та вчителями предметниками,  у зацікавленні результатів збереження здоров'я дітей, їх успішності та поведінки, так і в залученні їх у позакласних та позашкільних формах виховної діяльності, розвитку здібностей і талантів.
Класним керівникам необхідно частіше спілкуватися з батьками, щодо виховання дітей, спонукати їх щодня цікавитись їх справами та продовжувати працювати за проблемою – створення позитивного клімату в класних колективах шляхом співробітництва педагогічного колективу та батьківської громадськості.
   Учнівське самоврядування є універсальною формою організаторської діяльності, яку можна вважати способом організації життя шкільного колективу, та чинником творчої самореалізації особистості.
   Діяльність учнівського самоврядування «Темп» в 2018-2019 навчальному році була спрямована на активізацію, вдосконалення та оптимізацію учнівського самоврядування в школі, підвищення авторитету лідерства, формування активної громадянської та патріотичної позиції учнів, виховання самостійності у вирішенні питань, що пов’язані з внутрішньою шкільною діяльністю.
   У Роксоланівській загальноосвітній школі І - ІІІ ступенів  учнівське самоврядування є важливою частиною демократичних процесів, які відбуваються як у школі, так і у суспільстві в цілому. Учнівське самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації особистості, ефективному входженню в доросле життя.
   Діти стають не спостерігачами життя, а його учасниками. Через шкільне самоврядування відбувається підготовка майбутніх активних громадян держави.
 До складу учкому входять шість центрів( навчальний , дисципліни та порядку, інформаційно -культурний, спортивно- трудовий, бібліотечний, шефський)
  Організаційно-функціональну структуру учнівського самоврядування очолює Голова учкому  школи. В 2018-2019 навчальному році цю посаду займала- учениця 10 класу Лашко А.
  За кожним центром закріплені педагоги-консультанти, які відповідали за надання методичної допомоги органам учнівського самоврядування, учням-лідерам із проблеми організації цікавих справ, акцій, навчання учнівського активу
  Протягом навчального року   учнівське самоврядування було ініціатором та організатором проведення благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі. Також  школа приймала участь у благодійних акціях шкільного та районного рівня. Лідерами шкільного самоврядування була організована акція до Дня Святого Миколая .
    Протягом 2018 - 2019 навчального року всі сектори органу учнівського самоврядування, справлялися зі своєю роботою. Більшість учнів школи з задоволенням брали учать в загальношкільних заходах, в організації колективних творчих справ. Долучалися до проведення заходів класними керівниками та вчителями-предметниками. Учні вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію.
  Протягом  навчального  року  питання  виховної  роботи  розглядались  на  нарадах  при  директорові: «Підсумки проведення літнього оздоровлення учнів 2017-2018 н.р.», «Робота педагогічного колективу з організації контролю за відвідуванням учнями навчального закладу», «Про створення умов для розвитку, збереження і зміцнення здоров’я учнів», «Про стан роботи щодо профілактики правопорушень серед учнів школи», «Про стан виховної роботи за ІІ семестр 2018/2019  навчального року» тощо, на засіданнях  педагогічної  ради: « Спрямованість педагогічного колективу на створення умов для всебічного розвитку здорової особистості через упровадження здоров’язбережних технологій. Робота класних керівників, щодо профілактики правопорушень та злочинності, СНІДу, наркоманії, алкоголізму»,  «Булінг. Проблеми дитячого середовища», «Застосування прогресивних форм роботи з метою виховання патріотичних та державницьких почуттів національно свідомого громадянина України. Роль учнівського самоврядування в житті нашого навчального закладу ,як реальної виховної сили в умовах демократизації школи» , «Організація оздоровлення учнів», методичного  об’єднання   класних керівників, засіданнях органу  шкільного  самоврядування  тощо .
Виховна робота в Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів  передбачає кінцеву мету – забезпечити суспільство високоінтелектуальною, духовно багатою, толерантною елітою, виховати життєво компетентну, творчу особистість, здатну до розвитку, самовдосконалення, як громадянин, професіонал, носій культури, сім’янин. Шляхи досягнення мети вбачаємо в запровадженні сучасних моделей виховання, у впровадженні й апробації інноваційних технологій виховання, планування відповідно до «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Разом з тим під час організації виховної роботи у школі було виявлено і ряд недоліків.
Класним керівникам слід більше уваги приділяти  вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню колективізму, небайдужості, культури поведінки, вмінню виступати перед аудиторією та ін. (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, її особистості.


                  Заступник директора з виховної роботи   О.І.Ткач

Немає коментарів:

Дописати коментар