Основні напрями виховання в школі сплановані на виконання законів
України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства»,
Положення про загальноосвітній навчальний заклад від 27.08.2010 №778, Основних орієнтирів
виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України,
затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від
31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання молоді,
затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641
та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах та
іншими.
Адміністрацією школи та педагогічним
колективом створено систему
виховної роботи, структура якої забезпечує
реалізацію завдань всіх її напрямків через проведення різних форм виховної діяльності у процесі навчання і позакласній
діяльності, впровадження у виховний процес інноваційних технологій, розвиток
творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу, роботу органів
учнівського самоврядування, співпрацю трикутника «школа-учні-батьки».
У 2019/2020 навчальному році педагогічний
колектив продовжив працювати над
реалізацією виховної теми: «Створення оптимальних умов
виховного простору з метою формування ключових компетенцій педагогічний та
учнівських колективів на основі використання інноваційних технологій в
атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії»
У 2019-2020 навчальному році виховна робота була
спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток
соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.
Пріоритетними напрямками виховної роботи на 2019/2020
навчальний рік було визначено:
·
впровадження
Основних орієнтирів виховання учнів 1-11
класів загальноосвітніх навчальних
закладів України;
·
створення
в закладі цілісної моделі виховної системи;
·
посилення
національно-патріотичного характеру навчання та виховання;
·
удосконалення
превентивного виховання;
·
урізноманітнення
форм і методів співпраці школи і сім’ї;
·
інтегрування
зусиль органів учнівського самоврядування
та батьківської громади, педагогічного колективу при організації
виховної роботи;
·
забезпечення
відзначення важливих пам’ятних та
ювілейних дат 2019/2020 навчального року з метою створення ефективної системи
національно-патріотичного виховання, морально-духовного, культурного розвитку
дитини;
·
максимальне
охоплення учнів позакласною та позашкільною роботою
та інші.
Виховна робота у 2019-2020 н.р. була направлена на створення сприятливих
умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в
соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння
морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в
собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення
самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського
народу, на виховання любові до рідної землі ,мови, на формування правової
культури, негативного ставлення
до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами
охорони здоров’я та громадськими організаціями.
У
навчальному закладі сформовано шкільні традиції проведення таких заходів -
Свято Першого дзвоника;
День вчителя; Свято Осені; Новорічні ранки та
новорічний вечір для старшокласників; День Захисника Вітчизни.
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_9.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/6.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_5.html
До проведення цих свят залучаються всі учні школи, батьківський комітет та колектив школи.
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_9.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/6.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_5.html
До проведення цих свят залучаються всі учні школи, батьківський комітет та колектив школи.
Вся виховна робота в школі протягом 2019–2020
н.р. була спрямована в руслі національно-патріотичного виховання учнів ,тобто у
молодого покоління виховувалось почуття патріотизму, формування особистості
здійснювалось на засадах духовності, моральності, толерантності.
Виконувались основні засади Концепції
національної системи виховання дітей та молоді у національній системі освіти,
положення програми Міністерства освіти та науки України «Основні орієнтири
виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів України»,
Концепція громадянського виховання, національна Програма патріотичного
виховання та інші. Значна увага приділялась національно-патріотичному
вихованні школярів.
У школі
протягом жовтня-листопада 2019 року проведено цикл Уроків мужності для учнів
5-11 класів, лейтмотивом яких стала тема єдності народу України та цілісності
її території, любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників.
Цікаво
проходили дні українського козацтва у школі
Формування ціннісного ставлення особистості до
суспільства і держави здійснювалося
через проведення циклів заходів, а
саме:
- листопад 2019р.
проведено лінійку пам’яті до Дня Гідності та Свободи, Героїв Небесної Сотні, та
вшанували пам’ять загиблих хвилиною мовчання. Учнями було переглянуто
відео «Річниці Революції Гідності присвячується…» та «Мамо, не
плач…»;
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_25.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_25.html
-
листопада 2019р. учні 11 класу підготували літературно –хореграфічну
композію на вшанування пам’яті жертв Голодомору. Всі доєдналися до загальнодержавної хвилини
мовчання та акції « Запалимо Свічку пам’яті» на знак вшанування невинно
загиблих наших предків страшною мученицькою смертю у 1932-1933 роках;
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_26.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_26.html
-
груднь 2019 року для учнів 5-11 класів була проведена
акція «Чи порушуються права дитини в школі?».
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_13.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_13.html
-День рідної мови
-
до Всесвітнього дня дитини проведено для учнів
1-4 класів тренінг на тему «Великі права маленької людини» та конкурс
розфарбовок «Мої права». Під час тренінгу діти переглянули відео
«Права дитини у казці», розглянули судові справи з порушень прав казкових
героїв із відомих казок та мультфільмів.
Значну
роль у вихованні громадянина-патріота відіграють класні керівники. Саме вони
значною мірою допомагають дітям осмислити себе як громадянина України, частинку
свого села, своєї родини, допомагають формувати патріотичні почуття. Плани
роботи класних керівників складено згідно «Основних орієнтирів виховання учнів
1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів». Належна увага приділяється в
них формуванню ціннісного ставлення до суспільства і держави.
З метою формування ціннісного
ставлення до людей, сім’ї та себе проведено:
- заходи до Дня людини похилого віку
- конкурс дитячих малюнків «Діти проти насильства!»
-Тиждень початкових класів
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_5.html
У школі вчаться і виховуються чемпіони світу
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/8-8-9.html#more
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_16.html
Заходи по попередженню ВІЛ СНІДу
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post.html
У школі вчаться і виховуються чемпіони світу
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/8-8-9.html#more
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_16.html
Заходи по попередженню ВІЛ СНІДу
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post.html
З метою формування ціннісного ставлення до природи проведено:
- акція «Ми – за чисту Україну»;
- виставки робіт із природних матеріалів (натуралістична виставка «Щедрість
рідної землі»,
зимовий вернісаж «Замість
ялинки зимовий букет»;
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html
- культпоїздки учнів до Одеського археологічного музею ;
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_18.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/11/blog-post_18.html
- виставка творчих робіт ученів 1-4 класів та малюнків учнів 5-11 класів;
Система профілактичної роботи з попередження
усіх видів дитячого травматизму у 2019-2020 н.р. мала такі складові, як викладання
предмету «Основи здоров'я» (1-9 класи), організація медичного огляду учнів ; проведення усіх
видів інструктажів з учнями; проведення роботи щодо формування основ здорового
способу життя, тематичних класних годин, профілактичних бесід та лекцій для
учнів школи.
Протягом року робота з профілактики усіх видів дитячого травматизму
знайшла своє відображення у проведенні таких виховних заходів, як проведення
місячника „Увага! Діти на дорозі!", тижня безпеки життєдіяльності, днів
безпеки життєдіяльності напередодні канікул, дня цивільного захисту з
відпрацюванням шляхів евакуації на випадок надзвичайної ситуації.
Систематично проводились тематичні виховні години та бесіди з
профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, пожежної безпеки та
інших видів дитячого травматизму, проходили конкурси та вікторини на краще
знання правил пожежної безпеки, дорожнього руху, конкурси малюнку «Мій друг
світлофор», «Безпечний рух - запорука
життя» та інше.
Протягом 2019-2020 н.р. у школі для учнів
1-11 класів систематично проводились додаткові бесіди з усіх видів поточного
травматизму. Були проведені всі види інструктажів, інструктажі на місцях та в
спеціалізованих навчальних кабінетах. Велися журнали обліку усіх видів
інструктажів та журнал реєстрації нещасних випадків, систематично проводились
інструктажі з техніки безпеки перед проведенням екскурсій та перед трудовими
десантами з відповідними записами у класних журналах та журналі інструктажів.
Свої здібності учні розвивають у шкільних гуртках. З метою створення додаткових умов для
самовизначення, саморозвитку, самореалізації особистості, сприяння професійній
орієнтації, формування моральних якостей у дітей та підлітків, розвитку творчих
здібностей, виявлення та підтримки талановитих та обдарованих учнів,
організації їх змістовного дозвілля здійснено заходи щодо охоплення
позашкільною освітою кожного учня школи. Для реалізації цих завдань у 2019 – 2020
н. р. з 01 вересня в школі діяли гуртки:
1 «Креативне рукоділля» керівник Тимохіна Л.О
2 «Народні ремесла» керівник Тимохіна Л.О
3 «Загальна фізична підготовка» керівник Фіряєв О.В.
4 «Струмочок» керівник Яковенко Л.Я
Гуртковою
роботою охоплено 69%вихованців.
Результати
своєї діяльності гуртківці представляли під час предметних тижнів, брали участь
у культурно-масових та суспільно-корисних заходах, які проходили в школі та на
рівні громади.
У 1 семестрі 2019-20 навчального року історико – краєзнавчий музей Роксоланівської ЗОШ спрямував свою діяльність на залучення учнівської
молоді до вивчення історичного минулого
нашого краю, розширення і збагачення знань про історію рідного краю, нашу малу Батьківщину.
Протягом
семестру проводилась така робота:
-
Проведення екскурсій до шкільного музею: ознайомлювальна екскурсія для учнів 1 класу, тематичні екскурсії в музей для учнів 2-11 класів,
а також мультимедійні презентації краєзнавчих робіт для учнів школи;
-
Удосконалення і поповнення експозиції
шкільного музею.
-
Створення і поповнення краєзнавчої картотеки;
-
екскурсія для учасників семінару вчителів ММО
суспільно-гуманітарного циклу Дальницької ОТГ, який проводився на базі нашої
школи 20 листопада 2019 року.
До 75-ї річниці звільнення України від
фашистських загарбників були проведені:
-
тематичні бесіди на уроках історії «Внесок українського народу у перемогу
над нацизмом»;
-
екскурсії до шкільного історико -краєзнавчого музею «Війна у
фронтових долях земляків»;
-
тематична книжкова
виставка
і тематичний
інформаційний стенд
«Визволення України»;
-
урочиста загальношкільна лінійка, присвячена знаменній
даті.
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/10/blog-post_28.html
Важливе місце у виховній роботі займає бібліотека школи, яка систематично проводить широку просвітницьку роботу серед учнів. Важлиае місце в цій роботі займає місячник шкільної бібліотеки.
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/10/blog-post.html
Робота з профілактики правопорушень,
бродяжництва серед неповнолітніхВажливе місце у виховній роботі займає бібліотека школи, яка систематично проводить широку просвітницьку роботу серед учнів. Важлиае місце в цій роботі займає місячник шкільної бібліотеки.
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/10/blog-post.html
Робота адміністрації та педагогічного колективу з профілактики
правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх у 2019-2020 н.р. була
побудована відповідно до право установчих документів, які висвітлюють цей
напрямок роботи, указів Президента України, програм правової освіти населення,
і проводилась згідно з планом спільних заходів Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ
ступенів, служби у справах дітей при Дальницькій сільській раді.
На
кінець звітного періоду в закладі на внутрішньошкільному обліку 1учень (Жумір
Дмитро-9клас).
Адміністрацією закладу та класними керівниками була проведена певна
робота з батьками та учнями:відвідування сімей удома, складання актів
обстеження житлово-побутових умов сім’ї; проводиться індивідуальна робота з
батьками та учнями з питань відвідування школи та навчання.
Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та
попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на нарадах при
директорі, засіданнях МО класних керівників.
З метою профілактики дитячої
безпритульності та бездоглядності регулярно проводилися рейди «Урок», «Діти
вулиці», «Зовнішній вигляд».
Проведені заходи
сприяли формуванню в учнів необхідності дотримуватися конституційно-правових
норм, своїх прав і обов’язків.
З метою соціального захисту дітей, запобігання
безпритульності та бездоглядності, профілактики правопорушень серед
неповнолітніх адміністрацією навчального закладу, педагогічним колективом
постійно здійснюється контроль за відвідуванням навчальних занять учнями
Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, протягом
поточного навчального року на постійному контролі перебувала шкільна
документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові
пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), проведено рейди
контролю за відвідуванням; за наслідками цього було зроблено детальний аналіз
стану відвідування учнями школи.
З метою виявлення рівня обізнаності учнів з питань ставлення учнів до
проблем насильства в суспільстві та в шкільному середовищі, виявлення фактів
жорстокого поводження з дітьми, вивчення проблеми підліткового насильства
проведено анкетування, соціальні опитування серед учнів. За результатами анкетування
психологом школи проведені інформаційні хвилинки «Скажемо «Ні!» жорстокості і
насильству», заняття з елементами
тренінгу «Конфлікти:причини виникнення та шляхи розв’язання», виставка дитячих
малюнків «Світ без насильства».
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/09/blog-post_24.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/1.html
https://osvitaroksolany.blogspot.com/2019/12/1.html
Всіх учасників навчально-виховного процесу ознайомлено
з нормативно-правовою базою щодо недопущення насильств
На початку
навчального року була проведена паспортизація класів та школи, зібрані і
упорядковані списки учнів пільгових категорій. Протягом року до банку даних
дітей постійно вносилися корективи.
Профілактична робота проводилася здебільшого в рамках формування
здорового способу життя, а також профілактика девіантної поведінки.
Просвітницька робота проводилась класними
керівниками з учнями та батьками «професійний вибір вашої дитини», «адаптація
дитини до школи», серед вчителів були виступи «Вікові особливості учнів
підліткового віку», «Взаємодія сім’ї та школи» «Підвищення впливу навчання на
інтелектуальний розвиток», «Роль особистості у створенні сприятливого
соціально-психологічного клімату у колективі» .
Також протягом всього року
проводилась організаційно-методична робота та робота з громадськістю , зокрема
відвідування дітей вдома.
З метою профорієнтації класні керівники формували розуміння
значущості праці як джерела саморозвитку та самовдосконалення, визнаючи
ставлення до трудової діяльності, виховуючи працьовитість, відповідальність,
бережливість, проводили такі форми виховної діяльності: презентації, години
спілкування, бесіди
Крім
того для учнів 9 класу та учнів 10-11 класу були проведені зустрічі з
представниками вищих навчальних закладів.
У школі обладнаний
профорієнтаційний куточок, проводилося анкетування учнів старших класів по
вибору професій.
Для керування виховним
процесом в школі створено методичне об’єднаннякласних керівників
Методичне об'єднання класних керівників – структурний
підрозділ внутрішкільної системи керування виховним процесом, який координує
науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Загальне керівництво ШМО класних керівників
забезпечують заступник директора з виховної роботи Ткач Олена Іванівна.
Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників:
«Створення
сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів.»
Протягом
семестру проводились засідання М.О. на таку тематику
І
засідання . Дата проведення- вересень
План
засідання
1.Аналіз
виховної роботи за 2018-2019 навчальний рік. Здобутки та недоліки.
2.Визначення
основних напрямків методичної роботи на 2019-2020 начальний рік. Обговорення та
реалізація методичної проблеми МО класних керівників Затвердження плану роботи
методичного об’єднання та планів виховної роботи класних керівників на 2019 –
2020 навчальний рік.
3.Про
планування роботи у напрямку національно-патріотичного виховання
4.Про
організацію роботи з дітьми пільгових категорій
5.Про
організацію роботи медико-педагогічного контролю уроків фізичної культури
класними керівниками
6.Про
організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів.
7.Про
організацію роботи з батьками протягом навчального року
8.Про стан
організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і
здоров’я дітей
9.Особливості
виховної діяльності класних керівників на 2019-2020начальний рік.
10.Рекомендації
щодо організації виховних заходів, тематичних свят та предметних тижнів
11.Опрацювати
інструктивно-методичні матеріали з виховної роботи
ІІ засідання . Дата проведення- листопад
План
засідання
1.Про стан
відвідування учнів школи
2.Особистісно-діяльнісний
підхід як умова розвитку та саморозвитку учнів у процесі навчання та виховання
у вимірі НУШ
3.Профілактика
травматизму. Попередження нещасних випадків з учнями в школі та в побуті.
4.Психологічна робота
з учнями. Результати проведеного анкетування з учнями5 класу.
5.Про стан роботи із
запобігання торгівлі людьми, профілактики та протидії поширенню наркоманії,
злочинності, тютюнопаління.
6.Реалізація особистісно-орієнтованого
підходу у виховній діяльності класного керівника
7.Аналіз
проведення тижня знань безпеки життєдіяльності
8.Виховні заходи у рамках тижня початкових
класів
Протягом семестру адміністрацією та
класними керівниками була проведена певна робота з батьками:
- відвідували сім'ї
вдома, складали акти обстеження житлово-побутових умов сім'ї;
- проведені класні ;
- тримався зв’язок з батьками через
щоденник,
- залучалися до участі в проведенні
ремонтних робіт,
- працював батьківський комітет, до складу
якого входять батьки учнів.
Батьків залучали до підготовки й проведення класних та загальношкільних
форм виховної діяльності.
Серед недоліків
можна виділити недостатній рівень системності в роботі формування відносин
«батьки – вчителі». При проведенні загальношкільних батьківських зборів наявний
низький відсоток відвідування батьків. Деякі батьки мало цікавляться успішністю
та поведінкою та станом здоров'я своїх дітей. Бажано, щоб
надалі батьки більше співпрацювали з адміністрацією школи , класними
керівниками та вчителями предметниками, у зацікавленні результатів збереження здоров'я дітей, їх успішності та поведінки, так і в залученні їх у
позакласних та позашкільних формах виховної діяльності, розвитку здібностей і
талантів.
Класним керівникам
необхідно частіше спілкуватися з батьками, щодо виховання дітей, спонукати їх
щодня цікавитись їх справами та продовжувати працювати за проблемою – створення
позитивного клімату в класних колективах шляхом співробітництва педагогічного
колективу та батьківської громадськості.
Виховна робота в Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів передбачає кінцеву мету – забезпечити
суспільство високоінтелектуальною, духовно багатою, толерантною елітою,
виховати життєво компетентну, творчу особистість, здатну до розвитку,
самовдосконалення, як громадянин, професіонал, носій культури, сім’янин. Шляхи
досягнення мети вбачаємо в запровадженні сучасних моделей виховання, у
впровадженні й апробації інноваційних технологій виховання, планування
відповідно до «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів».
Разом
з тим під час організації виховної роботи у школі було виявлено і ряд
недоліків.
Класним
керівникам слід більше уваги приділяти
вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню
колективізму, небайдужості, культури поведінки, вмінню виступати перед
аудиторією та ін. (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе
це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, її особистості.
В
оформленні звітної документації усім класними керівникам слід дотримуватися термінів здачі інформацій
про стан виховної роботи.
Заступник директора Ткач О.І.
Немає коментарів:
Дописати коментар