Завершився непередбачуваний та сповнений
викликами навчальний рік. Ми всі вчилися новим форматам роботи та навчання,
опановували нові інструменти, виходили за рамки своїх звичок і можливостей. І щорічний
звіт директора як важливий фактор відкритості і прозорості в діяльності закладу
підведе підсумки нашої роботи. І починаємо ми з наших досягнень за рік.
Робота педагогічного колективу, яка велась з
метою виявлення і підтримки талановитої
молоді, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності та
неординарних здібностей учнів закладу освіти, має свої позитивні
результати.
Результати
участі в ІІ етапі Всеукраїнських
олімпіад з базових дисциплін у 2019-2020 навчальному році наведені в таблиці:
№ з/п
|
Прізвище, ім'я по батькові учня
|
Клас
|
Результат
|
Найкращий показник
учасників олімпіади
|
П.І.Б. вчителя
|
Українська мова
|
|||||
1
|
Губай Володимир
|
8
|
ІІІ місце
|
47
|
Александрюк О.В.
|
2
|
Лашко Анна
|
11
|
37,5
|
57,5
|
Ткач Т.В.
|
Англійська мова
|
|||||
3
|
Губай Володимир
|
8
|
28
|
50
|
Орлова О.О.
|
4
|
Лашко Анна
|
11
|
ІІІ місце
|
49,1
|
Орлова О.О.
|
Технологія (обслуговуюча праця)
|
|||||
5
|
Желяскова Марія
|
11
|
І місце
|
97
|
Тимохіна Л.О.
|
Географія
|
|||||
6
|
Губай Володимир
|
8
|
28,5
|
28,5
|
Сурова Г.П.
|
Біологія
|
|||||
7
|
Губай Воодимир
|
8
|
18
|
18
|
Цубенко В.Д.
|
8
|
Сінькова Владлена
|
9
|
15б
|
18,
|
Цубенко В.Д.
|
9
|
Романишина Діана
|
10
|
15,3б.
|
15,3
|
Цубенко В.Д.
|
10
|
Дудник Світлана
|
11
|
12,7
|
12,7
|
Цубенко В.Д.
|
Історія
|
|||||
12
|
Губай Володимир
|
8
|
20
|
27
|
Гарнаженко С.С.
|
13
|
Лашко Анна
|
11
|
29
|
36
|
Гарнаженко С.С.
|
Результативність участі учнів закладу
освіти у предметних конкурсах, які проводилися протягом 2019-2020 н.р.:
Конкурс знавців української мови ім. П. Яцика :
1.
Лашко О. ( 4клас ) – 3 місце;
2. Каткова С. ( 5 клас) – 3 місце;
3. Павлюк П. ( 6 клас) – 3 місце;
4. Губай В. ( 8 клас) – 3 місце;
ІІ
етап X Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської
молоді ім.Тараса Шевченка:
1. Каткова С. ( 5 клас) – 3 місце;
2. Павлюк П. ( 6 клас) – 3 місце;
3. Губай В. ( 8 клас) – 3 місце.
З 125 учнів школи, які підлягали оцінюванню, 13 учнів
(10,4%) мають високий рівень навчальних досягнень
№ п/п
|
П.І. учня
|
Клас
|
1
|
Сирота Катерина
|
3 клас
|
2
|
Сирота Євгенія
|
3 клас
|
3
|
Губай Арсеній
|
3 клас
|
4
|
Катанаєнко
Нікіта
|
3 клас
|
5
|
Лашко Олексій
|
4 клас
|
6
|
Мосійчук
Тіна
|
4 клас
|
7
|
Балахніна
Єва
|
5 клас
|
8
|
Когут Віолета
|
5 клас
|
8
|
Коткова Софія
|
5 клас
|
10
|
Цубенко Марія
|
5 клас
|
11
|
Варіч Максим
|
7 клас
|
12
|
Губай Володимир
|
8 клас
|
13
|
Балабух Андрій
|
8 клас
|
У своїй роботі ми керувалися Законом «Про
освіту», «Про загальну середню освіту», який набрав чинності 18 березня 2020
року, Концепцією НУШ, Державними Стандартами та іншими нормативно-правовими
документами, виконуючи завдання, визначені перед освітянами Дальницької
об’єднаної територіальної громади.
Завданнями школи є:
1. Забезпечення
реалізації права громадян на загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої,
творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям
національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення, а
також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину
й суспільство;
2. Забезпечення
моральної, інтелектуальної та психологічної готовності учнівської молоді до здобуття
освіти;
3. Забезпечення
відповідних умов для навчання
і виховання фізично та психічно здорової особи;
4.
Створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних
видах діяльності, розкриття в них позитивних природних нахилів, здібностей і
обдарованостей;
5. Створення умов для здобуття повноцінної
освіти на рівні державних стандартів для реалізації індивідуальних творчих
потреб, повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку;
6. Забезпечення умов для самовираження,
самореалізації, саморозвитку учнів через різні види діяльності;
7. Формування творчо мислячої особистості,
здатної до продуктивної праці у світі, що динамічно розвивається;
8. Організація виховного процесу на
засадах національно-патріотичного виховання, спрямованість педагогічної
діяльності на досягнення вихованості учнів;
9.
Використання потенціалу батьків і благодійників у створенні
культурно-розвиваючого середовища школи, поліпшення матеріально-технічної бази.
Для задоволення потреб громади села у
закладі на 1 вересня 2019 року було сформовано 11 класів - приступило до
навчання 167 учнів, на кінець навчального року - 163, що свідчить про сталий
контингент здобувачів освіти. І на сьогодні вже подано 12 заяв до майбутнього
першого класу.
Кількісний склад учнів Роксоланівської
ЗОШ І-ІІІ ступенів станом на 30.08.2019
Структура мережі по класах
|
Кількість учнів у класах
|
1-4
класів
|
4 –
77
|
5-9
класів
|
5 –
75
|
10-11
класів
|
2 –
15
|
Всього
|
11-167
|
Учительський колектив -
це 20 професіоналів, мотивованих на результативну роботу. Моніторинг якісного
складу педколективу школи свідчить про те, що протягом останніх років
спостерігається підтримка належного кваліфікаційного рівня педагогічних кадрів
школи.
Якісний склад
педагогічного колективу :
1
|
Вища
категорія
|
12
|
60%
|
2
|
І
категорія
|
1
|
5%
|
3
|
ІІ
категорія
|
2
|
10%
|
4
|
Спеціаліст
|
4
|
20%
|
5
|
«Учитель-методист»
|
1
|
5%
|
6
|
«Старший
учитель»
|
13
|
65%
|
У 2019/2020 навчальному році
педагогічний колектив школи
започаткував роботу над методичною проблемою
«Компетентнісний
підхід до освітнього процесу в контексті НУШ».
Протягом
2019-2020 н.р. належна увага з боку адміністрації школи приділялась росту
педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову
перепідготовку та атестацію педагогічних працівників. Відповідно до плану
пройшли курсову перепідготовку педагоги: Ткач Т.В., Тимохіна Л.О., Кривченко
А.М, Бузіла Ю.М., Гарнаженко С.С., Венгловська М.Є., Сурова Г.П., Копилова
Н.В., Іщенко І.І., Андруш Л.Л., Цубенко В.Д.
У
2019-2020 навчальному році проатестовано Орлову О.О. - вчителя англійської мови
та Венгловську М.Є. - вчителя фізичної
культури. на підтвердження кваліфікаційної категорії спеціаліст; Ткач О.І.,
вчителя початкових класів, Лещенка П.П.., вчителя української мови та
літератури, на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та звання «старший
вчитель», Тимохіну Л.О., вчителя трудового навчання, на присвоєння звання
«Старший вчитель» (троє – атестаційною комісією ІІ рівня).
У 2019/2020 н.р. організовано та сплановано
роботу Школи удосконалення педагогічної майстерності. Відповідно до плану
роботи 8 жовтня проведено заняття «Використання сучасних педагогічних технологій як засіб розвитку
особистості в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
29.10.2019 року проведено науково-методичний
семінар «Ефективне навчання в сучасній школі» (з досвіду роботи
вчителів-предметників).
28.01.2020 проведено заняття школи
удосконалення педагогічної майстерності на тему «Система забезпечення якості
освіти. Педагогічна діяльність працівників закладу освіти».
В школі працювали шість методоб’єднаннь вчителів:
-
класних
керівників - керівник Ткач О.І.;
-
початкових
класів - керівник Срібна Л.І. ;
-
природничого циклу – Цубенко В.Д.;
-
гуманітарного циклу - керівник Іщенко І.І.;
-
вчителів словесності – керівник Александрюк О.В.;
-
точних наук – керівник Копилова Н.В.;
- класних керівників – керівник Ткач О.І.
Концепція
Нової української школи визначає принципи та ключові компоненти оновлення
середньої освіти. Одним із таких компонентів є сучасне освітнє середовище, яке
забезпечує необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів. Ми діємо за
принципом «Дитину навчає все, що її оточує»: створюємо універсальний дизайн
кабінетів, організовуємо мобільні робочі місця.
На реалізацію проєкту
„Нова українська школа” для облаштування освітнього простору для початкових
класів (закупівлю дидактичних матеріалів, сучасних меблів, комп'ютерного
обладнання та відповідного мультимедійного контенту) школа отримали одномісні
парти, ноутбуки для вчителів, проектори, дидактичні матеріали, про що ми
інформували на сайті закладу.
Створений
освітній простір сприяє тому, що на 25% покращується успішність у дітей - до
такого висновку прийшли вчені Британії, а досвідчені вчителі і освітній простір
мотивують учнів до результативності в навчальному процесі.
Враховуючи виклик цього року – довготривалий
карантин, який торкнувся кожного, освітній процес з 12 березня по 31 травня
здійснювався дистанційно. Організація навчання в режимі on-line здійснювалася
на сайті закладу з використанням сайтів «На урок», «Всеосвіта», а також VIBER,
ZOOM. І результати роботи і навчання у незвичних для всіх умовах за 2019-2020
навчальний рік є такими: у 1-2 класах здійснювалося формувальне оцінювання, про
що учні отримали свідоцтва досягнень. Серед учнів 3-4 та 5-11 класів, які були
оцінені за підсумками І семестру, січня-березня 2020 року і результатів дистанційного
навчання, мають:
Рівні навчальних досягнень
|
К – сть учнів на кінець 2019-2020 н.р.
|
Високий
|
13
|
Достатній
|
35
|
Середній
|
59
|
Початковий
|
18
|
Неатестовані
|
-
|
Рейтинг якості та успішності учнів
на кінець 2019 -2020 н.р. :
Клас
|
Кіл-сть учнів
|
Якість
|
Успішність
|
Високий рівень знань
|
Низький рівень
знань
|
Не атестовані
|
3
|
16
|
75
|
93,7
|
25
|
6,2
|
-
|
4
|
18
|
49,9
|
66,5
|
11,1
|
33,3
|
-
|
5
|
19
|
47
|
90
|
21
|
10
|
-
|
6
|
16
|
43,75
|
85,5
|
-
|
12,5
|
-
|
7
|
12
|
16,6
|
58,3
|
8,3
|
41,7
|
-
|
8
|
13
|
46
|
84,7
|
7,6
|
15,3
|
-
|
9
|
13
|
38,5
|
77
|
-
|
23
|
-
|
10
|
5
|
40
|
100
|
-
|
20
|
-
|
11
|
10
|
40
|
70
|
10
|
10
|
-
|
Порівняльний аналіз навчальних досягнень
учнів 5-11 класів за навчальний рік
відносно І семестру :
Клас
|
Якість
знань
|
Успішність
|
||
Зросла
|
Знизилась
|
Зросла
|
Знизилась
|
|
5
|
з 42,1% до 47%
|
з 81,5%
до 90%
|
||
6
|
з 37,5%
до 43,75%
|
з 81,25% до85,5%
|
||
7
|
з 8,3% до 16,6%
|
з 50%до
58,3%
|
||
8
|
з 28,5%
до 46%
|
з 88,5% до 84,7%
|
||
9
|
з 0% до
38,5%
|
з 23,1%
до 77%
|
||
10
|
з 20% до
40%
|
з 40% до
100%
|
||
11
|
з 20% до
40%
|
з 80% до 70%
|
Порівняльний аналіз навчальних
досягнень учнів
у 2019-2020 н.р. відносно 2018-2019 н. р.:
Клас
|
Показники якості та успішності
|
2018- 2019 н. р
|
2019-2020
н.р.
|
3-4
|
якість
|
59,4%
|
62,5%
|
успішність
|
80,2 %
|
80,1%
|
|
5-9
|
якість
|
23,3%
|
38,4%
|
успішність
|
81,6%
|
79,1%
|
|
10-11
|
якість
|
20%
|
40%
|
успішність
|
60%
|
85%
|
Учні 4, 9 та 11 класів були звільнені від
державної підсумкової атестації. Всі учні за рішенням педради переведені до
наступних класів.
Доброю мотивацією для наших учнів є
започаткована 2 роки тому стипендія сільської
ради, яку отримують 3 учні школи.
Виховна
проблема, над якою працює школа :
«Створення
оптимальних умов виховного простору з метою формування ключових компетенцій
педагогічний та учнівських колективів на основі використання інноваційних
технологій в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії».
Виховну роботу школи побудовано за тематичними розділами. Це дозволяє
зосередити сили учасників виховного процесу на спільній темі і організовувати
роботу цілеспрямовано. Проводяться наступні тижні: «Обережно, діти
на дорозі», Місячник бібліотеки, Тиждень гуманітарних наук, Тиждень
природничих наук, Тиждень початкових класів, Тиждень історії, Тиждень
правознавства, Тиждень філології, Тиждень точних наук.
Планування
виховної роботи класними керівниками – один із головних факторів успішного
виховного процесу.
У 2019 році наша школа взяла участь у проекті
«Арбоархітектурний об’єкт «Вербова
альтанка». А чудовим подарунком до Новорічних свят став
креативний годинник, спроектований архітектором «Соберенго» Катериною Багріною.
Цей годинник-колаж змонтували в шкільному коридорі наші учні – учасники
природоохоронного проекту «Соберенго – зелене намисто Дністровського лиману»,
які цього річ у рамках проекту відвідали Верховну раду України.
У
закладі організовано роботу 5 гуртків різного спрямування. Результативність:
80% дітей охоплені позакласною роботою і 50% перемог від кількості конкурсів, у
яких школа брала участь.
Вихованці гуртка «Грепплінг» - неодноразові переможці змагань різного рівня,
серед яких і золотий
призер чемпіонату світу з грепплінгу серед юніорів!
Фінансування
школи по загальному фонду здійснюється за рахунок коштів бюджету Дальницької
сільської ради та освітньої субвенції з державного бюджету. За кошти
Дальницької сільської ради у 2020 році було придбано сучасний інтерактивний
комплекс, що складається з інтерактивної дошки та короткофокусного проектора.
Цей комплект було встановлено в кабінеті української мови. Вчителі школи
розпочали активну роботу щодо використання сучасного обладнання на
уроках. За кошти громади повністю замінено дах на двох корпусах школи
та побудовано приміщення дворового туалету. Адміністрація закладу освіти разом
з трудовим колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної
бази, підтриманню її у належному стані.
Адміністрація школи приділяє достатньо уваги
естетичному вигляду навчального закладу. Проводиться робота по облаштуванню
класних кімнат для 1-3 класів НУШ, коридорів і класних кімнат 4-11 класів, в
якому беруть участь батьки, школярі та вчителі. Змінюється вигляд внутрішнього
простору школи: облицьовано стіни рекреації основного корпусу та замінено троє
дверей.
Протягом
2019 -2020 н. року до роботи закладу залучено благодійні внески батьків на
поточний ремонт та для поліпшення матеріально-технічної бази.
Один
з пріоритетних напрямків роботи педагогічного колективу - робота з попередження
дитячого травматизму. Учні та вчителі обізнані з вимогами охорони праці,
безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах
надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Для цього проводяться тижні безпеки
дорожнього руху, охорони праці, відпрацьовуються дії у разі надзвичайних
ситуацій, запрошуються спеціалісти для бесід з учнями, систематично проводяться
інструктажі тощо. Педагогічний колектив школи обізнаний з алгоритмом дій у разі
нещасного випадку чи у разі погіршення стану здоров’я учнів.
Велику увагу класні
керівники, вчителі, соціально-психологічна служба школи приділяють попередженню
булінгу в учнівському середовищі, навичкам безпечної поведінки в мережі Інтернет. Неодноразово школу відвідували фахівці, які в
формі тренінгів, бесід, інтерактивних вправ навчали шкільну громаду протидіяти
насиллю.
Важливим
аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального
харчування дітей протягом перебування у школі.
В закладі створені сприятливі умови для гарячого харчування учнів 1-10 класів. За кошти бюджету Дальницької ОТГ учні 1-4 класів, діти, батьки яких є учасниками АТО, діти - сироти та діти із малозабезпечених сімей отримують свіже та якісне гаряче харчування, усі інші учні середніх та старших класів мають можливість отримати таке харчування за кошти батьків.
В закладі створені сприятливі умови для гарячого харчування учнів 1-10 класів. За кошти бюджету Дальницької ОТГ учні 1-4 класів, діти, батьки яких є учасниками АТО, діти - сироти та діти із малозабезпечених сімей отримують свіже та якісне гаряче харчування, усі інші учні середніх та старших класів мають можливість отримати таке харчування за кошти батьків.
Медичне обслуговування учнів та
працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для
медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний кабінет,
де працює медична сестра за визначеним графіком роботи у школі. Вчителі щорічно проходять
поглиблений медичний огляд. Працівники роздаткової проходять медичні огляди два
рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках
установленого зразка. Порушень у проходженні
медичних оглядів працівниками
школи не виявлялося. Учні також щорічно проходять
медичне обстеження . За результатами медичного огляду на
початку навчального року з числа учнів
формуються групи здоров’я на уроках фізичного виховання. В класних журналах
вклеєний окремий «листок здоров`я», в
якому вказані результати медичного обстеження і рекомендації щодо занять на
уроках фізичної культури. Огляди відбуваються за
рахунок бюджету Дальницької сільської ради.
Робота з охорони праці,
безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у
побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педагогічного
колективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України
«Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних
санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних
закладів та організацій навчально-виховного процесу та інших численних
нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї
роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.
У 2019-2020 навчальному році безпечне проведення навчально-виховного
процесу здійснювалось згідно з Положенням про організацію роботи з охорони
праці.
Учні та вчителі навчального закладу освіти дотримуються вступного
інструктажу з безпеки життєдіяльності для учнів та інструкцій з охорони праці
для вчителів.
Адміністрацією закладу в період 2019-2020 навчального року були
призначені комісії з контролю за безпечною експлуатацією приміщень та будівель,
а також роботи електричних пристроїв (робота електроприладів в роздатковій,
персональної оргтехніки).
З метою організації розробки комплексного плану в школі видаються накази
адміністрації, якими призначається відповідальна особа з охорони праці,
пожежної безпеки та електрогосподарства.
Будівля школи та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами
пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем. Вогнегасники наявні та розміщені у легкодоступних місцях, які
унеможливлюють їх пошкодження.
В коридорах та класних приміщеннях розміщені плани евакуації у разі
небезпеки чи аварії. У грудні проводилась тренування з евакуації учасників НВП .
На початку навчального року, напередодні
канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності
серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно
відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами,
спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх
видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет,
майстерня мають необхідний перелік документації з питань безпеки
життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів з безпечної
поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово
обговорювалися на нарадах при
директорові.
Вивчаючи
стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі
здійснюється достатня робота щодо попередження нещасних випадків та
створення безпечних умов навчання. Але, на жаль, маємо 3 випадки травмування
учасників НВП, у тому числі – смертельний, що відбувся під час карантину. Тому в
роботі педагогічного колективу необхідно
знаходити нові напрями та форми профілактичної роботи щодо попередження
нещасних випадків та
створення безпечних умов навчання.
На
завершення дякую педагогічному колективу, учнівській та батьківській громаді за
співпрацю у 2019-2020 навчальному році.
Тільки в поєднанні спільних зусиль адміністрації школи,
учнів, педагогів, батьків та громадян можливо досягнути очікуваних результатів:
-
для учнів:
оволодіння освітніми компетенціями на рівні Державних стандартів; формування
інформативних, інтелектуальних і комунікативних компетенцій; створення ситуації
життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності; формування правової та
громадянської свідомості; підвищення показників фізичного, психологічного стану
здоров’я;
-
для вчителів:
підвищення рівня професійної компетентності; створення комфортних
психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності; поліпшення
матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
-
для
адміністрації: активізація діяльності всіх структур школи; упровадження
ефективного управління; покращення статусу й
іміджу школи;
-
для батьків:
встановлення партнерських відносин між родинами учнів та педагогічними
працівниками; створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної
освіти дітьми; збереження та зміцнення здоров’я дітей;
-
для
громадськості: створення позитивного іміджу школи у соціумі; підвищення конкурентоспроможності
серед ЗЗСО громади;
збільшення уваги до вирішення проблем навчання і виховання.
Сподіваюсь,
що використання запропонованих пріоритетних заходів сприятимуть розвитку
компетентностей учнів, покращенню якості освіти; вмотивованості педагогічних
працівників та розвитку Роксоланівської ЗОШ
І-ІІІ ступенів як сучасного закладу освіти.
Завершився 2019-2020 навчальний рік і швидко
наближається 1 вересня наступного навчального року .
Змінюється
світ, змінюється школа, але не
змінюється наша
любов до школи і до дітей!
Немає коментарів:
Дописати коментар