21.12.18

Про стан виховної роботи - 2018-2019 н.р.

У І семестрі 2018 / 2019 навчальному році виховна робота у школі була спрямована на виконання положень законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про позашкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», наказу Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладах України»; Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом І- семестру здійснювалися за основними напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до людей;
- ціннісне ставлення особистості до природи;
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення особистостідо себе.
       В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:
• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
•продовження спільної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
• виховання громадсько-патріотичних  якостей  завдяки  продовженню краєзнавчої та патріотичної роботи.
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі у  працювало 11 класних керівників, педагог-організатор, психолог , соціальний педагог.заступник директора з виховної роботи.  Протягом І семестру року питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директорові, шкільному методичному об’єднанні  класних керівників, засіданнях ради школи, батьківських зборах; проводились оперативні наради класних керівників.
На нарадах при директорові розглядалося багато питань пов’язаних з виховним процесом у школі, серед них такі: про результати участі учнів школи у різних шкільних та позашкільних заходах;  про роботу з пільговими категоріями сімей,  профілактики травматизму, правопорушень, злочинності;
 підсумки проведення літнього оздоровлення учнів; організація чергування учнів, вчителів у школі; про підсумки роботи з обліку працевлаштування випускників 9, 11 класів; про соціальний захист дітей;про спільну роботу класних керівників та бібліотекаря у вихованні учнів любові до книги;
 про організацію та стан позакласної роботи; аналіз зайнятості у гуртках, секціях; про стан відвідування учнями школи;
 про підготовку та проведення новорічних та різдвяних свят; про систему роботи класних керівників, учителів з попередження дитячого травматизму, профілактики правопорушень і злочинності, наркоманії, СНІДу під час канікул та інше.
З метою підвищення професійної компетентності сучасного класного керівника, надання методичної допомоги в організації виховного процесу упродовж І семестру   у школі  було організовано роботу шкільного методичного об’єднання класних керівників
Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання :      
І засідання
Проблема: «Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів.»
  Тема. Основні напрямки виховної роботи на 2018-2019 навчальний рік.
Мета. Проаналізувати роботу методичного об’єднання класних керівників за 2017 – 2018 навчальний рік, ознайомити класних керівників з основними напрямками виховної роботи на новий навчальний рік, розкрити роль класного керівника у впровадженні комплексної виховної програми, його функції, надати методичні рекомендації щодо планування роботи, проведення діагностування школярів та опрацювання отриманих результатів; сприяти розвитку професійної компетентності класних керівників.
 ІІ засідання                                                         
Проблема: «Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів.»
Тема. Методологія та принципи роботи у вихованні успішного школяра.
Мета. Сприяти розумінню класними керівниками, що головна мета нової школи – збудити, дати виявитися самостійним творчим силам дитини, виховати людину з широким розумінням своїх громадських обов’язків, з незалежним високорозвиненим розумом, таку людину, яка ніде, ні за яких обставин не загине морально і фізично і проведе в життя свою незалежну думку; спонукати педагогів до розуміння, що формування успішної особистості школяра відбувається через спільну колективну творчу працю, яка передбачає творчі стосунки  вчитель – учень, учень – учень, учень – батьки,  учитель – батьки
На засідання МО класних керівників розглядали новинки методичної літератури з питань виховання, виробляли методичні рекомендації.
Враховуючи методичну та виховну теми, кожен класний керівник впроваджував різні традиційні та нетрадиційні форми роботи з класними колективами і вдосконалював свою майстерність.
 Для класних керівників  були проведені індивідуальні та групові консультації.
Класними керівниками було проведено відкриті години спілкування:
1кл-свято « Осінь золота» класний керівник  Бузила Ю.М
2кл- свято « Будем козаками» класний керівник ткач О.І
3 кл - свято «Козацькому роду-нема переводу» класний керівник Срібна Л.І.
3 кл- класна година «Світова Книга прав дитини» класний керівник Іщенко О.О.

Протягом І семестру  у школі проведені такі заходи:

 Учні школи брали  участь в районних заходах:
 Туристичний зліт «Моя земля – земля моїх батьків»
З метою попередження та профілактики негативних проявів в учнівському середовищі протягом семестру класні керівники проводять батьківські збори , на яких розглядаються питання щодо роз’яснення нормативних актів , які зобов’язують батьків нести адміністративну та кримінальну відповідальність за ухилення від навчання та виховання їх неповнолітніх дітей.
 Профорієнтаційна робота у школі проводиться систематично . На базі школи  відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів, технікумів , Служби Надзвичайних Ситуацій
Класними  керівниками протягом І семестру  проводились виховні години за темами: «Я обираю професію», «Моя майбутня професія».
Велику допомогу класним керівникам надає психолог Іщенко І.І.. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.
Правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення тижня правової освіти у жовтні та Всеукраїнського тижня права у грудні , конкурсу  малюнків «Права очима дітей», батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин:· «Права дитини» (1-4 класи)«Закон насторожі прав дитини» (5-6 класи), «Проти насилля в сім’ї» (7-8 класи), «Стосунки між однокласниками в учнівському колективі» (9-10 класи).
У листопаді до Дня пам'яті жертв голодомору в школі відбулась  лінійка та тематичний захід присвячений жертвам Голодомору 1932-1933 років.
У грудні до Деня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. в школі відбулась  лінійка та тематична виховна година "Гірчить Чорнобиль, крізь роки  гірчить…"
Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі.
Кропітку роботу з учнями з попередження правопорушень, пропусків занять без поважних причин, порушень дисципліни проводили класні керівники.
Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх знаходяться постійно у полі зору адміністрації школи та класних керівників .Для попередження порушень поведінки учнів школи на перервах, станом на  складений графік чергування по школі учнів та вчителів . Слід зазначити , що всі класи відповідально  протягом І семестру ставилися до обов’язків чергування.
                                              Ткач О.І.
                       заступник директора з виховної роботи   




Немає коментарів:

Дописати коментар