Завданням
виховання є створення необхідних умов, за яких може розвинутися активний
громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно
використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити
й реалізувати власний життєвий проект
Основною метою виховної діяльності є створення
оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв
творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у
виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в
реальні відносини з оточуючим світом. Виховний простір школи будується так, щоб він сприяв
гармонізації відносин між школою, родиною і суспільством.
Основними
функціями педагога - організатора є сприяння розвитку і діяльності дитячих громадських
організацій та організація дозвілля учнів. Робота педагога-організатора проводиться згідно програми «Основні
орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Такими орієнтирами є:
- ціннісне ставлення
до себе;
- - ціннісне ставлення
до сім'ї, родини, людей;
- - ціннісне ставлення
особистості до суспільства і держави;
- - ціннісне ставлення
до праці;
- - ціннісне ставлення
до природи;
- - ціннісне ставлення
до культури і мистецтва.
У нашій школі діє учнівське самоврядування « ТЕМП»
(5-11 класи) та дитяче об’єднання « Країна Веселкова» (1-4 класи).
На
початку навчального року було проведено вибори органів класного та шкільного
учнівського самоврядування та сплановано його роботу, а також залучено учнів до
участі в засіданнях.
Шкільний учнівський комітет складається з 6 центрів, кожен з яких
працює за вказаним напрямком та планом роботи, виконує певні функції та
обов’язки. Кожний центр має свого голову, який керує роботою свого
центру.
Метою
роботи центру є організація
інтелектуального розвитку дітей і молоді з урахуванням їхніх інтересів,
залучення школярів до підготовки та проведення інтелектуальних ігор та
конкурсів.
Завдання: організовувати виставки, конкурси з різних
навчальних дисциплін, допомагати учням, що не встигають, надаючи їм
консультації,слідкувати за відвідуванням учнями школи.
Протягом
семестру члени центру допомагали в проведенні інтелектуальних ігор для учнів
школи, предметних тижнів, брали участь в олімпіадах з різних предметів.
За
роботу спортивно-трудового
центру – відповідають учень 9 класу Якимечко Іван та учень 10 класу Буряк
Андрій
Мета спортивно-трудового центру -
заохочувати учнів до здорового способу життя.
Завдання: організація проведення змагань, спортивних
свят,походів, екскурсій, подорожей; організація заходів по благоустрою
території школи, проведення суботників, трудових десантів.
Члени
центру брали участь в спортивних змаганнях, допомагали вчителю
фізичної культури у суддівстві змагань, проведенні «Олімпійського тижня»,
заходах в рамках Тижнів сприяння здоровому способу життя та безпеки
життєдіяльності.
Метою роботи
центру є вивчення громадської думки учнів
про шкільне життя; висвітлення подій життя школи, роботи учнівського
самоврядування. організація змістовного дозвілля дітей і молоді з урахуванням
їхніх інтересів; залучення дітей та підлітків на основі ініціативи до
підготовки та проведення творчих справ, дозвільних програм.
Завдання: центр об’єднує учнів, які збирають інформацію про
різні події шкільного життя, висвітлюють їх на стенді учнівського
самоврядування, проводять конкурси шкільних, класних газет до визначних подій,
перевіряють стан класних куточків, піклуються про естетичне виховання
школярів, розвиток їх художніх здібностей; беруть участь у художньому оформленні
школи; організовують і проводять вечори, дискотеки.
Члени
центру брали активну участь у підготовці та проведенні всіх заходів, які були
організовані в закладі протягом І семестру: в оформленні виставок газет, плакатів,
малюнків до свят, місячників, тижнів. Проводили різні конкурси, свята,
змагання. Але слід зазначити, що в деяких випадках події шкільного
життя висвітлювались недостатньо, на що треба звернути увагу у ІІ семестрі.
Голова
центру дисципліни та порядку – учениця
10 класу Нікітіна Альбіна
Мета
роботи центру - підтримка дисципліни
в учнівському колективі, організація рейдів по перевірці санітарного стану
класів.
Завдання: спільно з соціально-педагогічною службою школи
контролювати чергування класів по школі; дотримання учнями шкільної форми.
Члени
центру проводили акції по попередженню тютюнопаління серед школярів «Палити –
здоров’ю шкодити», брали участь в оформленні виставок малюнків в рамках
місячника морально-правового виховання, проводили рейди по перевірці
чергування по школі, стану класних куточків, зовнішнього вигляду учнів, про що
доповідали на засіданнях Ради учнівського самоврядування та зборах старостату;
провели анкетування серед учнів 9-10 класів «Що я знаю про СНІД?» до Дня
боротьби зі СНІДом.
Мета: контроль за станом збереження бібліотечних підручників.
Завдання: організація рейдів по перевірці санітарного стану
підручників.
Члени
центру сумлінно виконували свої завдання протягом семестру: здійснювали
контроль за станом підручників у школярів, звітували на засіданнях Ради.
Метою
роботи центру є створення умов для
відпочинку та розвитку молодших школярів на перервах та під час проведення
класних годин.
Завдання: проведення цікавих перерв та вікторин.
Члени
центру проводили з молодшими школярами класні години та
вікторини, спортивні змагання, Новорічні
свята. Але необхідно більше уваги приділяти організації рухливих ігор на перервах для молодших школярів.
Мета: здійснення взаємозв’язку з класними колективами через старост.
Завдання: залучати
активних учнів до участі в роботі учнівського самоврядування.
Старостат
- це ланцюжок, який поєднує учнівський колектив з педагогічним колективом.
Старости брали участь у всіх заходах, які відбувались у школі, надавали
допомогу класним керівникам. Протягом семестру 1 раз на місяць проводились
збори старостату, на яких
розподілялись завдання та підводились підсумки роботи .
Структура учнівського самоврядування дає
можливість більш ефективно працювати за системою КТС. Засідання
комітету проходить раз на місяць
та в разі необхідності. На засіданнях не тільки вирішуємо питання щодо
плану роботи, але й організовуємо та проводимо колективно творчі справи, безпосередньо
пов’язані з роботою центрів та залучення учнів школи до активного шкільного
життя.
Члени шкільного комітету проводили щомісячні загальношкільні лінійки, на
яких підбивали підсумки чергування по
школі, стану поведінки на уроках та
чергування у кабінетах, відвідування учнями школи, інформували про роботу
класних колективів. Результати висвітлювались на стенді учнівського
самоврядування та обговорювались на засіданнях, Учнівський комітет брав участь у проведенні
профілактичних рейдів «Урок», «Перерва», «Зовнішній вигляд».
На початку року було сформовано волонтерське об’єднання « Полум’я», до складу якого увійшли представники 8-11 класів.
На початку року було сформовано волонтерське об’єднання « Полум’я», до складу якого увійшли представники 8-11 класів.
Головою
волонтерського об’єднання є учень
11 класу Ткаченко Валерій.
Основними завданнями є:
- Надання
допомоги ветеранам Другої Світової війни, що проживають в селі.
- Збір
продуктів харчування, речей іграшок та розподіл їх між дітьми з
малозабезпечених сімей під час проведення акції «Милосердя» .
-
Організація та проведення благодійних ярмарків.
- Організація
та проведення акцій для підтримки учасників АТО;
Було проведено акцію по збору коштів для
лікування хворих дітей.
За
підсумками роботи учнівського самоврядування в І семестрі було виявлено ряд
недоліків: невисока активність роботи деяких центрів учнівського самоврядування,
зокрема шефського, по роботі з молодшими школярами.
У І семестрі було організовано і
проведено :
Свято
Першого дзвоника
Твій друг –
безпечний рух
День
здоров’я
День
туриста
Виставка « Щедрість рідної землі»
Новорічні
свята.
У ІІ
семестрі 2018-2019 н. р. продовжити роботу над реалізацією вище зазначених
завдань і мети виховної роботи :
- активізувати
роботу шкільного учнівського самоврядування, відродити шефську роботу старших
класів над молодшими;
- творчо
підходити до планування своєї роботи, працювати над підвищенням свого
методичного рівня, активніше вивчати теоретичні питання стосовно проблем
сучасного виховання та застосовувати їх на практиці;
-
працювати над створенням умов для самореалізації особистості відповідно до її
здібностей, суспільних та власних інтересів;
-
підвищувати рівень вихованості, громадської активності учнів;
-
виявляти та застосовувати найбільш результативні форми і методи виховання, а
також критерії оцінки обраних напрямків роботи ;
-
залучати батьків до позакласної роботи школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар