16.06.20

Підсумки виховної роботи за 2019-20 навчальний рік




   У 2019-2020 навчальному році  виховну роботу школи організовано з урахуванням основних положень Конституції України, згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону здоров’я», «Про охорону дитинства». Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, програмою "Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів .
 Виховна проблема над якою працює школа :  
«Створення оптимальних умов виховного простору з метою формування ключових компетенцій педагогічний та учнівських колективів на основі використання інноваційних технологій в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії»

Пріоритетні напрямки виховного процесу
l    Національно-патріотичне виховання

l    Громадянське виховання

l    Військово-патріотичне виховання

l    Превентивне виховання

l    Моральне виховання

l    Художньо-естетичне виховання

l    Екологічне виховання

l    Родинно-сімейне виховання


l    Трудове виховання

Система виховних завдань

·        виховання громадянина України, цілісної моральної особистості з розвинутими гуманістичними рисами, підготовленої до життя в існуючих соціальних умовах;

·        посилення контролю за станом соціального захисту неповнолітніх, охороною прав учнів школи, у тому числі пільгових категорій, формування громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високим рівнем моральності;

·        формування стійких позитивних морально-етичних переконань у дітей;
·        розвиток україномовного освітнього і культурного простору;

·        створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;

·        виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я;

·        організація виховного процесу через органи учнівського самоврядування.


Зазначені завдання вирішуються завдяки роботі з реалізації «Основних орієнтирів виховання», елементів програми «Рівний – рівному», навчанню в
різноманітних гуртках, секціях, об'єднаннях за інтересами, як при школі так і

в     громаді , створенню особливого середовища, яке дає дитині можливість пробувати, вибирати і приймати самостійні рішення, усвідомленню педагогічної ідеї, що головною цінністю є дитина, а головним критерієм виховання є особистість випускника, співпраці з громадськими організаціями.
Виховну роботу школи побудовано за тематичними періодами. Це дозволяє зосередити сили учасників виховного процесу на спільній темі і організовувати роботу цілеспрямовано. Проводяться наступні  тижні:  «Обережно, діти на дорозі», Місячник бібліотеки, Тиждень гуманітарних наук, Тиждень  природничих наук ,Тиждень початкових класів , Тиждень історії ,Тиждень правознавства,  Тиждень філології, Тиждень точних наук
Планування виховної роботи класними керівниками – один із головних факторів успішного виховного процесу.


Класні керівники складають психолого-педагогічні характеристики класу, формують чіткі цілі та завдання виховної роботи з учнями. Робота класних керівників спланована за напрямками: ціннісне ставлення до себе (превентивне виховання), ціннісне ставлення до праці, ціннісне ставлення до природи, ціннісне ставлення до культури та мистецтва, ціннісне ставлення до сім'ї, до родини, до дітей.

Вчителями сплановані заходи з безпеки життєдіяльності, виховні бесіди, класні години, спортивні заходи, подорожі та екскурсії у відповідності до річного плану роботи школи.

Методичним       супроводженням        виховної        роботи        є    засідання
методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів, виступи класних

керівників  на   педагогічних  радах,  нарадах  при  директорі,  нарадах  при
заступнику директора з виховної роботи, науково-методичних конференціях,
педагогічних читаннях. Виховна проблема методичного об'єднання класних

керівників: 
Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників:
«Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів.»
      дозволяла  грамотно  вирішити  проблему школи.
Пріоритетні напрямки виховної роботи:

-         попередження негативних проявів у поведінці учнів;

-         утвердження в учнів гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість;

-         досягнення ефективності роботи школи щодо координації діагностико-профілактичної просвітницької роботи школи, сім'ї, громадськості, правоохоронних органів щодо попередження правопорушень, бездоглядності та інших негативних проявів;

-         забезпечення духовної єдності поколінь, залучення дітей до вивчення
народних звичаїв, виховання національної свідомості і самосвідомості.
Мета виховної роботи:

-         формування в учнів особистісних ознак громадян української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури;


-         набуття учнями школи соціального досвіду;
-         успадкування духовних надбань нашого народу.

На засіданнях методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів (керівник – Ткач О.І.), головна увага приділялася проблемі творчого підходу до виховного процесу в умовах інноваційного розвитку школи, виховання в учнів патріотичних та загальнолюдських цінностей, забезпечення злагодженості дій школи і сім’ї у вихованні учнів, профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності, забезпечення умов щодо збереження здоров'я учнів,  та запобігання всім видам дитячого травматизму.

У    практиці роботи школи впроваджуються такі виховні інноваційні технології, як інтерактивні методи та форми діяльності, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм та примусове їх виконання, а створення умов для осмислення суті моральних правил і норм, їх доцільності, добровільного сприйняття, творчого застосування, набуття досвіду морально-ціннісного ставлення до Впродовж року в школі проводилися:
-   класні години щодо профілактики шкідливих звичок;

-     анкетування серед учнівської молоді щодо виявлення рівня обізнаності з питань вживання алкоголю та наркотичних речовин;

-     бесіди щодо формування здорового способу життя;
-   конкурс малюнків «Молодь за здоровий спосіб життя»;

-   робота батьківського всеобучу.

Активно впроваджувалися  у виховну роботу здоров’язберігаючі технології   це пов’язано з тим, що здоров’я та безпека дітей є одним із джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів та суспільства в цілому.
Основними завданнями та метою є:

-         популяризація серед дітей і молоді здорового й активного способу життя;

-         навчання підростаючого покоління правилам безпечної поведінки, навичкам діяти індивідуально та колективно в різних життєвих і надзвичайних ситуаціях;

-         залучення широкого загалу школярів до вивчення правил безпеки життєдіяльності та їх пропаганди серед населення;

-         формування у дітей та молоді навичок збереження навколишнього середовища;
-         розвиток та прояв особистих творчих здібностей дітей та підлітків;

-         виховання у підростаючого покоління громадянських та патріотичних почуттів,культурних і естетичних смаків.самого себе, до людей, до навколишнього світу.
Класні керівники  проводили тренінгові заняття: «Уроки толерантності»(5клас Тимохіна Л.О.), «Я та мій клас»(6клас Цубенко В.Д), «Права та обов’язки»(7клас клас), «Сенс життя»(8клас Іщенко І.І), «Протидія булінгу»( 10-11клас Гарнаженко С.С).


Саме такий підхід є основою для визначення шляхів розвитку закладу і впровадження різнопланових інновацій.

Бездоганно планують, практикують  різноманітні та цікаві форми роботи класні керівники Тимохіна Л.О (5клас),  Цубенко В.Д(6 клас), ІщенкоІ.І.( 8 клас) , Гарнаженко С.С. ( 10 клас) Ткач Т.В. ( 11 клас)
Всі класні керівники були у постійній співпраці з батьками. На батьківських зборах розглянуті питання: результати навчання учнів, відвідування навчальних занять, попередження правопорушень, стан дитячого травматизму, аналіз стану дисципліни, профілактика захворювань, питання профорієнтації, підготовка до державної підсумкової атестації, безпека життєдіяльності учнів в літній період.

На загальношкільних батьківських зборах «Співпраця школи учнів та батьків» представники адміністрації школи та виступили вчителі–предметники, які ознайомили батьків про стан успішності дітей та проблемами, які виникають під час навчання.

Активну участь в виховній роботі школи беруть вчителі  початкової школи (керівник методичного об’єднання – Срібна Л.І.

З метою формування здорового способу життя, забезпечення повноцінного розвитку дітей робота проводиться згідно з річним планом роботи школи класними керівниками на виховних годинах, годинах спілкування, у позаурочний час.
Аналіз роботи з попередження дитячого травматизму проводиться два рази на рік .

З           метою збереження життя та здоров’я учнів учителями-предметниками проводяться інструктажі з техніки безпеки під час проведення лабораторних та практичних робіт, записи про які відмічаються у спеціальних та класних журналах. Особлива увага збереження життя та здоров’я дітей приділяється на уроках фізкультури.

На  сьогодні  в  основі  сучасної  ідеології  фізкультурно-оздоровчої  та

фізкультурно-спортивної діяльності є: здоровий спосіб життя; цілеспрямована рухова активність; формування моральної та матеріальної відповідальності кожної особистості за стан здоров’я і способу життя; спрямування системи фізичного виховання на конкретну дитину з урахуванням потреб, цінностей, природних здібностей та характеру діяльності.

Адміністрація школи, рада школи, рада класних керівників, рада старшокласників на робочих зборах, конференціях, засіданнях ознайомили учителів, батьків, учнів зі Статутом, правилами внутрішнього розпорядку школи, які регламентують організацію оздоровчо-освітнього процесу.

На засіданнях батьківського всеобучу за участю соціально-психологічної служби школи, медпрацівників розглядаються питання про захист здоров’я та забезпечення права людей жити в середовищі, не забрудненому тютюновим димом,запобігання наркоманії та зміцнення здоров’я.

Педагогічний колектив школи ознайомлений з результатами обстежень учнів, стан здоров’я кожної дитини враховується під час навантаження на уроках та в позаурочний час.

Адміністрацією школи, медпрацівниками здійснюється систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог навчально-виховного процесу, видано відповідні накази по школі.

У рамках проведення тижня здоров’я проведено виховні години на тему: «Молодь за здоровий спосіб життя»(10-11 клас Ткач Т.В) , «Здоров’я – запорука добробуту й щасливого життя» ( 9 клас Кривченко А.М), «Скільки коштує здоров’я»(7клас Венгловська М. Є), «Бережіть здоров’я з молоду»,(10клас Гарнаженко С.С) «Паління шкідлива і небезпечна звичка»(6 клас Цубенко В.Д), «Наркотичні речовини, небезпека їх вживання»(9 клас Кривченко А.М), «Спорт у нашому житті»(7клас Венгловська М.Є), «Грип та його профілактика»(3 клас Ткач О.І), «Здорове харчування. Режим дня»(4 клас Срібна Л.І.

Урахувавши, методичні рекомендації Міністерства освіти та науки України у школі проведений Тиждень безпеки дорожнього руху. Класними керівниками були проведені бесіди з правил дорожнього руху; батьківський лекторій «Навчання дітей правилам дорожнього руху»; конкурс малюнків «Дорожня азбука», бібліотечна виставка «Правила дорожнього руху. Обережно, діти на дорозі!», спортивні змагання «Правила дорожнього руху – гідні поваги»; оформлено куточок безпеки дорожнього руху;конкурс на кращий твір з теми «Безпечна дорога».

Відповідно до плану роботи  проводяться лекції щодо запобігання поширенню алкоголізму, наркоманії, тютюнопаління, ВІЛ-інфекції, СНІДу.

У вересні проводиться Всеукраїнський олімпійський урок «Олімпійський рух – зміцнення народів світу» (1-11 класи).

З       метою сформувати особистість, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю, готовність до компетентної участі в житті суспільства, формування патріотизму,

національної самосвідомості, виховання громадянина України, що шанує культурне надбання свого народу, проведено:

- Перший урок, тематика якого відповідала принципам Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, що затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641;

- учні брали участь у заходах до Дня партизанської слави та людей похилого віку;

- участь у тематичних заходах щодо вшанування Жертв голодоморів;
-   участь в акції «Ніколи знову!».
З  метою формування військово-патріотичного виховання в школі:

-    організовано І тур фізкультурно-патріотичний фестиваль «Нащадки козацької слави»,
-     спортивне свято «Козацькі забави»
-    військово-спортивна гра «Джура» («Сокіл») .

-   участь в благодійних акціях для підтримки воїнів в АТО;

-       зустріч з волонтерами та бійцями АТО;

-   зустріч та надання посильної допомоги пораненим воїнам з АТО.

Трудове виховання учнів школи проходило не тільки на уроках трудового навчання та обслуговуючої праці. Учні школи були залучені до виготовлення поробок  для участі у виставках та конкурсах. На виховних годинах учням прививалися трудові навички. З метою профорієнтації, учні старших класів створювали презентації на тему : « Знайомство з професією» .  Кожний класний колектив прибирав закріплену за ним територію школи.

Художньо-естетичне виховання.

Відповідно до річного плану роботи педагогічного колективу школи, з метою задоволення особистісних потреб учнів, їх самореалізації та самовдосконалення, максимального розвитку творчих здібностей, створено оптимальні умови для розвитку індивідуальних можливостей учнів у школі упродовж року. Вчителями школи діти були залучені до участі у загальношкільних заходах , інтелектуальні ігри тощо. Учні залучалися до роботи у шкільному самоврядуванні, до занять у гуртках.

Родинно-сімейне виховання проводилося з метою координації взаємодії адміністрації, вчителів, вихователів і батьків для створення умов з інтелектуального, фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового і соціального захисту.

Значна увага в школі приділяється роботі постійно діючого батьківського всеобучу. Проведено чотири

засідання батьківського лекторію (з проблем формування здорового способу

життя, попередження наркоманії, профорієнтаційної роботи та попередження дитячого травматизму, протидія боулінгу, попередження травматизму в літній період).

З   метою формування екологічної культури учнів створено систему екологічної освіти та виховання.

На базі школи проводяться різноманітні дидактичні ігри, екскурсії, організовано різні форми роботи із використанням спеціальних карток, малюнків, таблиць екологічного змісту.

У школі учні набувають екологічних знань у процесі вивчення природознавства, біології, географії, хімії, фізики та інших дисциплін, а також у різних формах позакласної роботи, суспільно-корисної праці з охорони природи свого краю: упорядкування пришкільної території, догляд
 за зеленими насадженнями  на подвір’ї школи.

Екологічну освіту учні здобувають не лише теоретично. З метою формування знань і вмінь дослідницького характеру, спрямованого на розвиток інтелекту, творчої та ділової активності, життєвої позиції з питань екологічного виховання на базі школи проводяться конкурси екологічного спрямування. Учні школи брали  участь у конкурсі екологічних агітбригад .

У    школі були проведені бесіди та виховні години: «Де праця, там і розквіт»(5 клас ) , «Брати наші менші»(6клас), «Чарівне моє довкілля»(7клас), «Природа і ми»(10клас), «Дива природи»(11клас), «Знай, люби, бережи»(8клас), «Сторінками Червоної книги України»(9клас), «Охорона природи»(2клас), «Альтернативна енергетика»(3клас);


Щороку проходить екологічна акція «Годівничка» (1-4 кл.); класні керівники постійно проводять виховні бесіди щодо збереження природи, власного здоров’я, тощо.
Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно-гігієнічних умов та профілактика травматизму є одним із найважливіших

у   роботі навчального закладу.

У     навчальному закладі забезпечено безпечні та нешкідливі умови навчання, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, режиму роботи, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів і вихованців.

В школі дана робота проводилась за наступними напрямками:
- створення безпечних умов праці та навчання;

- документальне оформлення роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності;
 - систематичне навчання учнів та працівників навчального закладу безпеці

праці та життєдіяльності;

- профілактика нещасних випадків;
- робота з учнями в позаурочний час (виховні години);
- організація спільної роботи з представниками  управлінь: охорони здоров’я,

у        справах сім’ї та молоді, соціального захисту населення, з питань надзвичайних ситуацій;
 - інформаційно-агітаційна діяльність та просвітницька робота;

- робота з батьківською громадськістю;

- контроль за дотриманням вимог чинного законодавства з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

Школа забезпечена інструкціями з техніки безпеки, охорони життя і здоров’я школярів загального характеру у з предметів підвищеної небезпеки. Розроблені і затверджені в установленному порядку загальношкільні заходи і план робот із профілактики дитячого травматизму.

Кожним класним керівником розроблено комплект бесід із безпеки життєдіяльності для свого класу. Бесіди на навчальний рік було складено відповідно до поданих тем:

-         Безпека в побуті (опіки, отруєння, безпека з вогнем, побутова хімія і т.д.).

-         Безпека на ігрових, спортмайданчиках (рухливі ігри, спортінвентар).
-         Безпека перебування в школі.

-         Безпека перебування біля водоймищ.
-         Дорожньо-транспортний травматизм.
-         Пожежна безпека.
-         Електротравматизм та його попередження.
-         Безпека в надзвичайних ситуаціях.
-         Безпека праці.

-         Особиста гігієна та здоровий спосіб життя.
-         Надання першої долікарської допомоги.
-         Життя  людини  –  найдорожча  цінність (попередження  суїцидальної
поведінки дітей).

Дані бесіди сплановано також у плані виховної роботи класного керівника.

Перед канікулами проводиться комплексна бесіда з безпеки життєдіяльності. Класні керівники проводить цю бесіду в останній день
перед канікулами. На відповідних сторінках класного журналу, ведеться облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності. Позапланові бесіди проводиться класними керівниками тоді, коли видано наказ по школі, відповідно до якого й необхідно провести дану бесіду. У школі проводиться системний і постійний контроль за проведенням зазначених бесід та інструктажів.

З метою попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму,узагальнення та розповсюдження кращих форм і методів профілактичної роботи серед дітей, прищеплення навичок безпечної поведінки на дорозі, запобігання випадків травмування дітей в автопригодах під час руху в школі був проведений Тиждень безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі».


З    метою попередження травматизму невиробничого характеру класні керівники проводять практичні заняття, зустрічі з медичними працівниками. На батьківських зборах був повторений алгоритм дій у разі виникнення нещасних випадків з дітьми, підтримується зв’язок з батьками з питань профілактики дитячого побутового травматизму. У класних кімнатах та кабінеті основ здоров’я поновлені куточки з безпеки життєдіяльності учнів.

Значне місце у виховному процесі школи займає діяльність, спрямована на морально-правову освіту учнів. Робота правового виховання учнів проводиться згідно з річним планом, планом спільної роботи школи з службою у справах неповнолітніх при Дальницькій громаді та алгоритмом роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги.

З  метою профілактики правопорушень серед учнівської молоді в школі працює рада профілактики правопорушень.

Значна увага приділяється колективній творчій діяльності школярів, що сприяє зайнятості в позаурочний час, і має на меті виховання в них соціальної активності, допомагає їм реалізувати себе, самоствердитися, правильно й корисно для себе організувати свій вільний час.

З      метою задоволення потреб учнівської молоді щодо поліпшення здоров’я, фізичного та духовного розвитку в школі працюють гуртки та спортивні секції.


В   школі проведені  такі заходи:

- заходи до Міжнародного дня боротьби зі СНІДом та солідарності з людьми інфікованими СНІДом;

- випуск тематичних газет, плакатів, стіннівок;

- «Добро і милосердя єднають серця»;

- Всеукраїнський урок «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини;

- на базі шкільної бібліотеки виставка літератури «Право і закон»;

- тематичні класні години: «Твої права та обов'язки». Конвенція ООН про права дитини;

- заняття з елементами тренінгу: «Формування навичок здорового способу життя ».
- класні години «Здоровий спосіб життя – це модно!»;

- засідання батьківського всеобучу «Булінг в учнівському середовищі»; - година спілкування «Конфлікти - причини виникнення та шляхи

розв’язання»; - виховна години «Ми проти насилля», «Толерантність – шлях до успіху»; - перегляд відеоролику «Твори добро і воно повернеться до тебе»

- заняття з елементами тренінгу: «Вчимося бути толерантними»,

- бесіди з елементами тренінгу: «Мудра поведінка під час конфлікту»;

Велика увага в школі приділяється роботі з превентивного виховання
-       проводився шкільний облік важковиховуваних підлітків та молодших школярів, які потребують допомоги, підтримки, організація відповідної психокорекційної роботи з ними;
-   відвідування деструктивних сімей та робота з ними;

-      співпраця зі службою у справах дітей, медичними закладами, центром соціальної служби для молоді;

-     проводилась робота з педагогічним колективом школи (ознайомлення з новинками психолого-педагогічної літератури, бесіди, консультації з питань профілактики правопорушень серед неповнолітніх).

Протягом листопада-січня класними керівниками 1-11 класів проведені роз’яснювальні бесіди серед учнів, та їх батьків щодо правил безпечної поведінки під час можливих надзвичайних подій та аварій в умовах осінньо-зимового періоду та безпечного користування електричними та іншими нагрівальними приладами.

Значна робота з превентивного виховання проводилася соціальним педагогом школи Кривченко А.М. Проведено: анкетування щодо паління та наркоманії в 8-9 класах, профілактичні бесіди «Вплив тютюну, алкоголю та наркотиків на організм, що розвивається».

Але у виховній роботі є недоліки. Потребує більшого контролю відвідування учнями навчальних занять та спізнень на уроки. Досить низький рівень мотивації учнів щодо необхідності шкільної форми.

Отже, слід зазначити, що проведена робота в навчальному закладі в 2019-2020 навчальному році сприяла вихованню якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самого себе та знаходиться на належному рівні.

Виходячи із загальношкільної проблеми школи, головна увага приділялася формуванню громадянина – патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, зміцненню фізичного здоров’я дітей («Веселі старти», спортивні естафети, змагання між класами з різних видів спорту, участь у міжшкільних спортивних заходах), розвитку творчих здібностей для задоволення морально-духовних запитів через участь у різноманітних конкурсно-ігрових програмах, святах, фестивалях, створенню сприятливого психологічного мікроклімату, працюючи під девізом «Я, ти, він, вона – ми одна сім’я», створенню умов для задоволення соціальних проблем – залучення до активної творчої діяльності дітей всіх соціальних груп, їх оздоровлення та організація змістовного відпочинку під час канікул.

У      2020-2021 н. р. слід продовжити працювати над вдосконаленням творчої активності учнів, самовихованням та самореалізацією учасників виховного процесу, здійсненням послідовності, наступності та єдності навчання й виховання.

Немає коментарів:

Дописати коментар