Планування виховного процесу учнів Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів його змісту, форми
роботи, засобів педагогічного впливу, залучення учнів до діяльності і спілкування
були визначені завданнями Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11
класів загальноосвітніх навчальних закладів», та низкою нормативно-правових
актів,
-
організовує
та проводить спортивно-оздоровчі загальношкільні заходи — змагання,
конкурси, спортивні ігри для учнів;
-
загальною декларація прав людини;
-
декларацією прав дитини;
-
конвенцією про права дитини, прийнятою Генеральною
асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1959 року;
-
всесвітньою декларацією про забезпечення виживання,
захисту і розвитку дітей;
-
конституцією України
- Законами
України:
1. «Про
освіту», від 23.03.1996 р., № 100/96-ВР змінами, доповненнями).
2. «Про
загальну середню освіту», від 13.05.1999 р.,
№ 651-XIV.
3. «Про
позашкільну освіту», від 22.06.2000 р., № 1841-III.
Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо
переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і
соціальних компетенцій. А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до
природи, суспільства, своєї країни тощо. Метою виховної роботи у Роксоланівській
ЗОШ І- ІІІ ступенів є формування громадянина України – носія
цінностей та загальнолюдських надбань. Головним завданням є
національно-патріотичне виховання молоді на засадах загальнолюдських, громадянських цінностей. Пріоритетними
напрямками є формування гармонійно розвиненої і національно свідомої
особистості, здатної до саморозвитку, наділеної глибокою громадянською
відповідальністю, високими духовними якостями, родинними і патріотичними
почуттями. Виховна робота у школі. передбачала реалізацію наступних завдань:
- формування в
учнів правової свідомості, виховання громадської відповідальності, культури
поведінки та свідомої дисципліни;
- виховання
відповідального ставлення до навчання та до праці, розширення кругозору й
підготовка до свідомого вибору професії;
- формування в
учнів естетичної культури, розвиток умінь створювати прекрасне навколо себе,
розвиток художніх здібностей і талантів дітей;
- виховання в
учнів політичної свідомості, розвиток суспільної активності, формування основ
громадянського світогляду.
Для реалізації цих завдань у школі був
розроблений план виховної роботи, що охопив усі напрямки виховання.
Було систематизовано організацію та участь у календарних, традиційних
шкільних святах, заходах, конкурсах. Важливим аспектом самоорганізації дитини є
учнівське самоврядування, що є універсальною формою організаторської
діяльності, яку можна вважати способом організації життя шкільного колективу та
чинником творчої самореалізації особистості. Учнівське самоврядування сформовано на основах
демократичного підходу, що сприяє
вільному виявленню особистості у шкільному колективі. Це яскраво було продемонстровано у
вересні-жовтні, під час демократично проведеної виборчої
компанії серед учнів 5 – 11 класів. У школі функціонує дитяче об'єднання « Країна
Веселкова» (для учнів 1-4 класів) та учнівське самоврядування «ТЕМП»
(5-11 класи), яке має на меті виховання творчої, соціально - активної особистості,
здатної до саморозвитку й самореалізації. З початку
навчального року продовжила свою роботу
Рада учнівського
самоврядування, яку очолював учень 8 класу – Губай Володимир
Голова старостату та секретар Лашко Анна - учениця 11 класу
«Навчальний»
Голова центру-Лобань Дар’я – учениця 8 класу
- проводить роботу
з вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
-
організовує
консультаційну допомогу з предметів;
-
бере участь у
проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;
-
контролює
виконання домашніх завдань, ведення щоденників;
-
веде боротьбу
з пропусками уроків;
-
залучає
учнів до гуртків;
- бере участь у
підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх
завдань)
«Спортивно
- трудовий»
Голова центру– Якимечко Іван - учень 10 класу
Голова центру– Якимечко Іван - учень 10 класу
-
популяризує
здоровий спосіб життя;
-
організовує
чергування на закріплених за класами територіях школи;
-
піклується
про ветеранів, інвалідів, вдів, пристарілих.
-
дбає
про збереження шкільного майна
-
організовує
озеленення класних кімнат;
« Інформаційно -
культурний»
Голова центру – Бардіян Леонід - учень
9 класу та Дудник Світлана - учениця 11 класу
-
організовує
огляди новин про події в школі;
-
організовує
та здійснюють художнє оформлення шкільного інтер’єру;
-
готує
і проводять інформації з різних питань;
-
висвітлює
цікаві шкільні традиції;
-
інформує
учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються в школі;
-
виховує
в учнів свідоме ставлення до своїх обов’язків та прав, формують навички
організаторської роботи;
-
надає
допомогу вчителям в організації тематичних вечорів;
-
бере
участь та проводить заходи, направленні на підвищення якості знань учнів
(предметні тижні, вечори, конкурси);
«Дисципліни та
порядку»
Голова центру – Чекалєв Костянтин - учень 11 класу
- - надає
допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни,
дотриманні учнями правил для учнів;
- - перевіряє
санітарний стан класів;
- - виховує
в учнів бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
- - слідкує
за дотриманням учнями поведінки на
перерві, у їдальні.
« Бібліотечний»
Голова центру – Сирота Валерія- учениця 8 класу
- - формує
в учнів дбайливе ставлення до книги, зокрема підручника;
- організовує
роботу книжкових лікарень.
- - проводить
рейди по перевірці підручників
«
Шефський»
Голова центру – Лисименко Альбіна– учениця 11 класу
- - організовує та проводить цікаві
перерв та вікторин
- - допомагає
у проводені класних годин та вікторин з молодшими школярами
На початку
року було сформовано волонтерський загін « Полум’я», до складу якого увійшли представники 5-11 класів.
Головою
волонтерського загону є Чекалєв
Костянтин - учень 11 класу.
Основними
завданнями загону були:
- надання допомоги ветеранам війни, що проживають у селі.
- проведення акції «Милосердя»
- організація та
проведення благодійних
ярмарків.
Члени учнівського комітету брали участь у тренінгах по спілкуванню,
виявленню лідерських якостей на засіданні лідерів Дальницької ОТГ та були
учасниками делегації на зустрічі з
Міністром екології.
Працюючи над реалізацією плану
виховної роботи школи, плану педагога - організатора та планів роботи
учнівського самоврядування школи за навчальний рік члени учнівського самоврядування
закладу надавали допомогу в організації та проведенні виставок та свят:
- Перший дзвоник;
- святкування Дня працівників освіти;
- « Щедрість рідної землі»
- «Посвята в першокласники»;
- День самоврядування;
- заходи присвячені Дню Гідності та Свободи,Голодомору;
- Новорічні свята;
- Дню Соборності, Небесній сотні
,- Свято Останнього дзвоника та інші.
Протягом навчального року проводились засідання Ради учнівського самоврядування, на яких вирішувались питання підготовки до свят, зовнішнього вигляду учнів школи, залучення учнів школи до активного учнівського життя та питання, безпосередньо пов’язані з роботою центрів. В цілому роботу Ради учнівського самоврядування можна визнати задовільною.
- святкування Дня працівників освіти;
- « Щедрість рідної землі»
- «Посвята в першокласники»;
- День самоврядування;
- заходи присвячені Дню Гідності та Свободи,Голодомору;
- Новорічні свята;
- Дню Соборності, Небесній сотні
,- Свято Останнього дзвоника та інші.
Протягом навчального року проводились засідання Ради учнівського самоврядування, на яких вирішувались питання підготовки до свят, зовнішнього вигляду учнів школи, залучення учнів школи до активного учнівського життя та питання, безпосередньо пов’язані з роботою центрів. В цілому роботу Ради учнівського самоврядування можна визнати задовільною.
Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги
учнівському самоврядуванню було:
- - забезпечення
реальних прав та обов'язків органів самоврядування;
- підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу;
- кваліфікована, тактовна допомога;
- цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу. У наступному навчальному році планується вдосконалити ефективність роботи учнівського самоврядування та залучення більшої кількості учнів до активної роботи.
- підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу;
- кваліфікована, тактовна допомога;
- цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу. У наступному навчальному році планується вдосконалити ефективність роботи учнівського самоврядування та залучення більшої кількості учнів до активної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар