ЗВІТ
роботи
педагога-організатора
Роксоланівського ЗЗСО І-ІІІ
ступенів
Гериш Любові Романівни за
2020-2021 навчальний рік
Виховання
– найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на
сучасному етапі. Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може
розвитися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє
правильно використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху,
розробити й реалізувати власний життєвий проект.
Планування виховного процесу учнів Роксоланівського ЗЗСО
І-ІІІ ступенів його змісту, форми роботи, засобів педагогічного впливу,
залучення учнів до діяльності і спілкування були визначені завданнями
Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів» та низкою нормативно-правових актів,які регламентують діяльність
педагога-організатора:
·
Конституція України;
·
Конвенція про права дитини;
·
Європейська хартія місцевого самоврядування;
·
Європейська хартія про участь молоді в муніципальному
та регіональному житті;
·
Закон України "Про місцеве
самоврядування в Україні";
·
Закон України "Про освіту" (від 23.03.1996 р., № 100/96-ВР змінами, доповненнями );
·
Закон України «Про загальну середню освіту», від 13.05.1999
р., № 651-XIV
·
Закон України «Про позашкільну освіту», від 22.06.2000 р., №
1841-III
·
Закон України "Про охорону
дитинства" (від 26.04.2001 N2402-ІІІ);
·
Закон України "Про молодіжні та дитячі
громадські організації" (від 01.12.1998 N 281-XIV);
·
Указ Президента України "Про першочергові
заходи щодо реалізації
державної молодіжної політики та підтримки молодіжних громадських
організацій" (від 06.10.99 р. N 1284/99);
·
Декларація прав людини і громадянина;
·
Декларація прав дитини;
·
Лист МОН України від 28.01.2014 р. №
1/9-77 «Про розвиток учнівського самоврядування»;
·
Указ Президента України "Про
першочергові заходи щодо реалізації
державної молодіжної політики та підтримки молодіжних громадських
організацій" (від 06.10.99 р. N 1284/99);
·
Статут Роксоланівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
Виховна діяльність Роксоланівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ
ступенів спрямована на виховання людини
і громадянина, що уміє адаптуватися в сучасному світі, здатного знайти своє
місце в нім, самостійно ухвалювати рішення, висловлювати свою думку, творчо
мислити,на розвиток творчих здібностей .
Для
реалізації цієї діяльності у школі був
розроблений план культурно — масової роботи, який охопив всі напрямки виховання: патріотичне,
правове, моральне, трудове, екологічне, превентивне та включає календарні, традиційні шкільні свята, заходи,
конкурси, заходи щодо зміцнення
моральності та утвердження здорового способу життя. На
початку навчального року розроблено «Циклограму роботи педагога-організатора на
навчальний рік», «План роботи педагога-організатора на 2020-2021 навчальний
рік».
Пріоритетним
у виховній роботі школи є :
·
Реалізація
особистісно – орієнтованого підходу в навчально – виховному процесі;
·
Збереження
морального та фізичного здоров'я підростаючого покоління;
·
Виховання
патріотизму, громадських якостей особистості;
·
Забезпечення
педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої
компетентності;
·
Виховання
громадянина України;
·
Формування
особистості учня, його наукового світогляду,розвитку його здібностей і
обдарувань;
·
Виховання
любові до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливого
ставлення до шкільного і класного майна;
·
Формування
здорового способу життя;
·
Виховання
любові до природи, вироблення навиків екологічної культури;
·
Виховання
поваги до вчителів, старших,батьків;
·
Формування
згуртованого та працездатного учнівського колективу.
У виховній роботі використовували різноманітні за формою та змістом
заходи:
- години спілкування;
- класні збори;
- конкурси;
- рольові ігри;
- художні галереї;
- трудові десанти;
- акції;
- виставки – конкурси;
- усні журнали;
- вікторини;
- ігрові програми;
- інтелектуальні ігри;
- конференції;
- спартакіади.
таблиця виховних заходів та
участі у них учнів 1-11 класів
за 2020-2021 начальний рік
(з вересня 2020 р. по
травень 2021 р)
Слід
зазначити, що протягом навчального
року класні колективи 1-11-х класів під керівництвом
класних керівників активно долучалися до проведення позакласних та
позашкільних заходів різного спрямування. Із задоволенням діти готувалися до проведення різних виховних заходів. Особливу
цікавість викликала підготовка та участь у ярмарках , концертах, акціях,
флешмобах, новорічних святах,
шкільних конкурсах художньої дитячої творчості, тощо. Активно допомагав у проведенні
вищезазначених заходів актив учнівського самоврядування «ТЕМП» . Учнівське самоврядування в нашій школі здійснюється через роботу учнівського
комітету «ТЕМП», очолює який
голова - Губай В., учень 9 класу.
Дійсно, процес учнівського самоврядування дає можливість удосконалювати
систему виховної роботи та створювати належні умови для виявлення, підтримки та
розвитку здібностей та обдарувань школярів, задоволення їх інтересів, духовних
запитів, потреб у професійному визначенні, вихованні інтелектуальної еліти
нації.
Основною метою
учнівського самоврядування школи є виховання творчої, соціально активної особистості,
здатної до саморозвитку й самореалізації.
Члени учнівського
комітету «ТЕМП» у своїй роботі намагаються вирішувати такі завдання:
-
забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і
законів школи;
-
формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у
вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління;
-
сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей;
-
прагнути узгодження й балансу інтересів між учнями і дорослими.
Головними вимогами
для ефективного розвитку учнівського самоврядування в нашій школі є:
-
чіткий розподіл обов’язків між членами комітету учнівського самоврядування;
-
оптимальна структура самоврядування;
-
чітка система роботи органів учнівського самоврядування;
-
організація системи змагань;
-
гласність у його роботі (стенди підсумків змагань, стінгазети, бюлетені);
-
нагородження та заохочення переможців.
Основними напрямками
діяльності учнівського комітету «ТЕМП» самоврядування є:
-
координація роботи класів;
-
організація дозвілля учнів у школі;
-
контроль за відвідуванням учнями уроків, станом поведінки у
класах, дотриманням режиму навчально-виховного процесу учнями школи;
-
ухвалення рішень з найважливіших питань життя школи та інформаційне
забезпечення учнів в межах своєї компетенції, співпраця з педагогічним
колективом;
-
організація роботи центрів та співпраця з ними;
-
організація волонтерського руху;
-
організація контролю за збереженням шкільного майна, підручників, дотриманням
санітарно-гігієнічних умов;
-
співпраця зі старостатом;
-
проведення соціологічних досліджень, опитування, анкетування учнів школи з
найважливіших питань їх життєдіяльності.
Демократизм
в учнівському самоврядуванні залежить від допомоги дорослих, зокрема
керівництва закладу. Педагогічна допомога учнівському самоврядуванню в нашому
закладі освіти полягає в забезпеченні
реальних справ і обов'язків учнів, підвищенні довіри до рішень учнівського
колективу, цілеспрямованому навчанню учнів складній справі організації життя
учнівського колективу та керівництва справами закладу. Традиційними стали
зустрічі лідерів учнівського колективу з директором закладу Суровою Г.П., на
яких обговорюються найактуальніші питання шкільного життя, проблеми та шляхи їх
вирішення. Постійні консультації членам учнівського комітету надають
педагог-організатор та керівники МК навчального закладу, підтримуючи корисні
починання, допомагаючи створити таку атмосферу в колективі, коли педагоги
рахуються з думками, пропозиціями і рішеннями учнівського самоврядування.
Отже, орган
учнівського самоврядування «ТЕМП», який діє в Роксоланівському ЗЗСО І-ІІІ
ступенів, являється не лише
принципом організації учнівського
колективу, а й виступає органом керівництва колективу, який стимулює
громадянське і моральне виховання особистості. І саме це сприяє процесу
вдосконалення управління школою, оскільки передача окремих організаційних
функцій учням забезпечує розв'язання складних навчально-виховних проблем.
Отже, виховна робота в школі у 2020-2021 н.р.
була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на
кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного
світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття
власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового
способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду
духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі,
мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних
діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками.
У виховній роботі на 2021 – 2022 навчальний рік Роксоланівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Дальницької сільської ради ставить на меті продовжувати впровадження в систему виховної роботи Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України; якнайширше залучати учнів до участі в конкурсах та змаганнях художньо-естетичного, еколого-натуралістичного, науково-технічного, туристично-краєзнавчого, та спортивного спрямування; активізувати роботу історико-краєзнавчого музею, підняти його роль у патріотичному вихованні молоді; ширше проводити правовиховну та правоосвітню роботу з учнями, звертати увагу на профілактику протиправної поведінки дітей та учнівської молоді; особливу увагу приділяти роботі органів учнівського самоврядування. підняти їх значимість у вирішенні загальношкільних питань; роботу гуртків спрямувати на максимальне залучення учнів, особливо девіантної поведінки, до позакласної, позашкільної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар