Виховання – найбільш важлива і найбільш
суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням
виховання є створення необхідних умов, за яких може розвинутися активний
громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати
власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити й реалізувати
власний життєвий проєкт.
Основною метою виховної діяльності є
створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би
сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись
у виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати
в реальні відносини з оточуючим світом.
Через пандемію
короновірусу відбулися певні зміни
в організації навчального процесу в закладах освіти. Перехід
на дистанційне навчання , зумовлений пандемією COVID-19 , став доволі серйозним випробуванням для всіх
учасників освітнього процесу – вчителів та учнів . Тому всі його учасники не залишились осторонь й , швидко адаптувавшись до
цих реалій , прийняли виклик . Зрозуміло , що хоча дистанційне навчання не є
заміною очного , але воно стало ефективним інструментом для взаємодії педагога-організатора
та учнів в умовах карантинних
обмежень.
У першому навчальному семестрі у закладі освіти було
створено максимально сприятливі умови для розвитку та формування особистісних
здібностей кожної дитини .
Проблема, над якою працюю «Шляхи формування національної
свідомості і загальнолюдських якостей школярів в умовах розвитку української
державності» та плану виховної роботи школи.
Виходячи із можливостей школи, виховний процес в І семестрі був
спрямований на виконання наступних завдань:
- формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
- виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої
потреби бути громадянином України;
- формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора,
Гімну України;
-
збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;
- виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
- формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі,
родини, народу;
- формування соціальної активності;
- виховання правової культури особистості;
-
формування й розвитку духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
- формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої
цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
- сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я , задоволення
естетичних та культурних потреб особистості;
- виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень,
бездуховності, антигромадській діяльності;
- виховання в учнів активної
соціальної орієнтації на здоровий спосіб життя;
- організація корисного дозвілля,
заняття спортом;
- створення умов для задоволення потреб
кожного учня у збереженні та зміцненні здоров’я, фізичному та духовному
розвитку;
У І семестрі 2020-2021 н.р. було
продовжено роботу з:
-
формування правової культури,
прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних
символів, виховання правової свідомості;
-
створення сприятливих умов для
співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови запобігання
відхилень у поведінці учнів;
-
розвитку інноваційної особистості
та творчої самореалізації кожного учня;
-
формування позитивних
загальнолюдських цінностей.
Зазначені завдання реалізовували через
створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в
соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння
морально-етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі,
на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних
надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до
рідної землі, на осмислення самовизначення у виборі професії.
Протягом
семестру проводилися загальношкільні
свята та заходи, тематичні лінійки, бесіди, рейди по відвідуванню школи учнями,
дотримання санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах, зовнішнього вигляду учнів; засідання Ради
учнівського самоврядування.
Були проведені такі загальношкільні заходи:
-
свято Першого дзвоника- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post.html
-
«Олімпійський урок»- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_16.html
-
акція «Всесвітній день прибирання»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_18.html ;
-
акція «Чисте подвір’я»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_18.html ;
- акція «Голуб миру»- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_21.html;
-
місячник «Увага!Діти на дорозі!"- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_9.html;
- Всеукраїнський урок доброти , присвячений Всесвітньому дню захисту тварин-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_11.html;
- природоохоронна акція «Щедрість рідної землі»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post.html ;
-
святкування Дня працівника освіти-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_2.html ;
-
день самоврядування-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_2.html ;
-
урок пам’яті, присвячений трагедії
Бабиного Яру- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_29.html;
- тиждень «Стоп! Булінг» -https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_27.html ;
- Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек - https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_13.html ,https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_38.html , https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_30.html);
- Всесвітній день ООН (он-лайн засідання круглого столу)-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_23.html ;
-
он-лайн-проєкт «Наше море – найкраще у світі» в рамках
проведення Міжнародного дня Чорного моря -https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_29.html ;
- написання Всеукраїнського диктанту національної єдності-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/11/blog-post.html;
- вікторина «Ну що б , здавалося , слова …» до відзначення Дня української мови та писемності-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/11/blog-post.html ;
- акція « 16 днів проти насильства»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/16.html;
-
проведення Дня пам’яті жертв голодомору та участь у
Всеукраїнській акції «Засвіти свічку в кожному вікні»- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post.html ,https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/33.html ;
- заходи, присвячені роковинам Чорнобильської катастрофи-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_15.html ;
- «Ми – майбутні захисники» до Дня збройних сил України-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_8.html https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_7.html;
-
заходи з нагоди відзначення 100-річчя
подій Української революції 1917-1921 років- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/100.html;
- природоохоронна акція «Ялинка»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_11.html ;
- День святого Миколая-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_18.html;
- Новорічні привітання- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_29.html;
Важливим аспектом самоорганізації дитини
є учнівське самоврядування, як універсальна форма організаторської діяльності,
яку можна вважати способом організації життя шкільного колективу та чинником
творчої самореалізації особистості.
В цілому роботу Ради учнівського
самоврядування у І семестрі
2020-2021н.р. можна визнати задовільною.
Компетентнісний
підхід у роботі учнівського самоврядування реалізовується через :
-
створення творчих груп за інтересами та
відповідно до напрямків роботи;
-
здійснення самоврядування, проведення
днів самоврядування;
-
залучення учнів до підготовки заходів
виховного характеру;
-
надання допомоги тим, хто її потребує;
-
проведення спортивних та сімейних
заходів;
-
проведення анкетування;
-
проведення конкурсів, змагань;
-
здійснення співпраці з бібліотекою;
-
залучення учнів до участі в заходах
предметних тижнів, у олімпіадах.
-
проведення творчих конкурсів(пісенних,
малюнків, газет, саморобок), виставок творчих робіт;
-
сприяння виявлення та розвитку творчого
потенціалу кожного учня.
Основними засобами вдосконалення
педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню було: забезпечення реальних
прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до
рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване
навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу.
Немає коментарів:
Дописати коментар