17.01.21

Аналіз роботи педагога-організатора Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Гериш Л.Р. за І семестр 2020-2021 н.р.


Виховання – найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може розвинутися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити й реалізувати власний життєвий проєкт.

Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

Через  пандемію  короновірусу  відбулися певні  зміни  в організації навчального процесу в закладах освіти. Перехід на дистанційне навчання , зумовлений пандемією COVID-19 , став доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – вчителів та учнів . Тому всі його учасники не залишились осторонь й , швидко адаптувавшись до цих реалій , прийняли виклик . Зрозуміло , що хоча дистанційне навчання не є заміною очного , але воно стало ефективним інструментом для взаємодії педагога-організатора та  учнів в умовах карантинних обмежень. 

У першому навчальному семестрі у закладі освіти було створено максимально сприятливі умови для розвитку та формування особистісних здібностей кожної дитини .

Проблема, над якою працюю «Шляхи формування національної свідомості і загальнолюдських якостей школярів в умовах розвитку української державності» та плану виховної роботи школи.

   Виходячи із можливостей школи, виховний процес в І семестрі був спрямований на виконання наступних завдань:

-        формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;

-  виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;

-       формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;

-        збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;

-      виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;

-       формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;

-       формування соціальної активності;

-        виховання правової культури особистості;

-       формування й розвитку духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;

-     формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;

-    сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я ,   задоволення естетичних та культурних потреб особистості;

-     виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності;

-       виховання в учнів активної соціальної орієнтації на здоровий спосіб життя;

-       організація корисного дозвілля, заняття спортом;

-   створення умов для задоволення потреб кожного учня у збереженні та зміцненні здоров’я, фізичному та духовному розвитку;

У І семестрі 2020-2021 н.р. було продовжено роботу з:

-       формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів, виховання правової свідомості;

-      створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;

-     розвитку інноваційної особистості та творчої самореалізації кожного учня;

-        формування позитивних загальнолюдських цінностей.

Зазначені завдання реалізовували через створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально-етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до рідної землі, на осмислення самовизначення у виборі професії.

Протягом семестру  проводилися загальношкільні свята та заходи, тематичні лінійки, бесіди, рейди по відвідуванню школи учнями, дотримання санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах,  зовнішнього вигляду учнів; засідання Ради учнівського самоврядування.

     Були проведені такі загальношкільні заходи:

-           свято Першого дзвоника- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post.html 

-           «Олімпійський урок»- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_16.html

-           акція «Всесвітній день прибирання»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_18.html ;

-           акція «Чисте подвір’я»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_18.html ;

-           акція «Голуб миру»- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_21.html;

-           місячник «Увага!Діти на дорозі!"- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_9.html;

-           Всеукраїнський  урок  доброти , ​присвячений Всесвітньому дню захисту тварин-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_11.html;

-           природоохоронна акція «Щедрість рідної землі»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post.html ;

-           святкування Дня працівника освіти-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_2.html ;

-           день самоврядування-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_2.html ;

-           урок пам’яті, присвячений трагедії Бабиного Яру- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/09/blog-post_29.html;

-           тиждень «Стоп! Булінг» -https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_27.html ;

- Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек - https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_13.html ,https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_38.html , https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_30.html);

-     Всесвітній  день  ООН (он-лайн засідання круглого столу)-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_23.html ;

-           он-лайн-проєкт «Наше море – найкраще у світі» в рамках проведення Міжнародного дня Чорного моря -https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/10/blog-post_29.html ;

-  написання Всеукраїнського диктанту національної єдності-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/11/blog-post.html;

-            вікторина «Ну що б , здавалося , слова …» до відзначення Дня української мови та писемності-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/11/blog-post.html ;

-   акція « 16 днів проти насильства»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/16.html;

-           проведення Дня пам’яті жертв голодомору та участь у Всеукраїнській акції «Засвіти свічку в кожному вікні»- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post.html ,https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/33.html ;

-    заходи, присвячені роковинам Чорнобильської катастрофи-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_15.html ;

-       «Ми – майбутні захисники» до Дня збройних сил України-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_8.html  https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_7.html;

-           заходи з нагоди відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/100.html;

- природоохоронна акція «Ялинка»-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_11.html ;

-           День святого Миколая-https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_18.html;

-           Новорічні привітання- https://osvitaroksolany.blogspot.com/2020/12/blog-post_29.html;

Важливим аспектом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, як універсальна форма організаторської діяльності, яку можна вважати способом організації життя шкільного колективу та чинником творчої самореалізації особистості.

В цілому роботу Ради учнівського самоврядування  у І семестрі 2020-2021н.р. можна визнати задовільною.

Компетентнісний підхід у роботі учнівського самоврядування реалізовується через :

-         створення творчих груп за інтересами та відповідно до напрямків роботи;

-         здійснення самоврядування, проведення днів самоврядування;

-         залучення учнів до підготовки заходів виховного характеру;

-         надання допомоги тим, хто її потребує;

-         проведення спортивних та сімейних заходів;

-         проведення анкетування;

-         проведення конкурсів, змагань;

-         здійснення співпраці з бібліотекою;

-         залучення учнів до участі в заходах предметних тижнів, у олімпіадах.

-         проведення творчих конкурсів(пісенних, малюнків, газет, саморобок), виставок творчих робіт;

-         сприяння виявлення та розвитку творчого потенціалу кожного учня.

Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню було: забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар