05.06.23

Звіт щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання У Роксоланівській гімназії Дальницької сільської ради

 

 

У К Р А Ї Н А

ДАЛЬНИЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ,КУЛЬТУРИ,МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ ТА СПОРТУ

Роксоланівська гімназія  Дальницької сільської ради

Ідентифікаційний код 34312187

вул.Іщенка ,10, с.Роксолани, Одеський район, Одеська область, 67843

е-mail: roksolanivska@ukr.net

Звіт щодо реалізації

Концепції національно-патріотичного виховання

У Роксоланівській гімназії

Дальницької сільської ради

 

У період війни, яку російська федерація розв’язала і веде проти України, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді - формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей. У своїй діяльності з питань національно-патріотичного виховання керуємось наказом Міністерства освіти і науки України №527 від 06.06.2022 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України», зі змінами від 23.06.2022 № 586.

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання як основні складові національно-патріотичного виховання, як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть розвиток держави як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності за природу як за національне багатство, здорового способу життя, готовності до змін та до виконання обов'язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України.

Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості.

Складовою частиною патріотичного виховання, яка в часи воєнної загрози набуває пріоритетного значення, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування у зростаючої особистості готовності до захисту України, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу у Збройних Силах України як особливому виді державної служби. Його зміст визначається національними інтересами України і покликаний забезпечити активну участь громадян у збереженні її безпеки від зовнішньої загрози. Робота з військово-патріотичного виховання має проводитися комплексно, спільними зусиллями органів державної влади та місцевого самоврядування, а також закладів освіти, сім'ї, громадських об’єднань та благодійних організацій, Збройних Сил України, інших силових структур.

Відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», Указів Президента «Про День пам'яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України», «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», Концепції Нової української школи (2016), Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року, методичних рекомендації щодо організації виховного процесу в закладах освіти деяких питань організації у 2022/2023 н.р. (від 10.08.2022 №1/9105-22) та інших листів МОН, Постанов КМ, Розпоряджень КМ та з метою забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та можливостей; виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь; формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації; формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне, на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини; відновлення і вшанування національної пам’яті; формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби; забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами; виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності у вересні 2022 року був складений план заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року на 2022/2023 навчальний рік відповідно до виховної мети гімназії: «Створення умов для самореалізації та саморозвитку кожної дитини як майбутнього свідомого громадянина незалежної України».

Національно - патріотичне виховання – основа, на якій ґрунтується суспільство, держава. Патріотичне виховання є складовою частиною освітнього процесу, являє собою систематичну і цілеспрямовану діяльність органів державної  влади і громадських організацій з формування у громадян високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків. Патріотичне виховання включає у себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, володіє високим рівнем комплексності, тобто охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує усі сторони життя. У свою чергу патріотичне виховання ставить перед собою такі завдання:

- розвиток у суспільстві високої соціальної активності, громадянської відповідальності, духовності, становлення громадянського суспільства, що складатиметься з громадян, які володіють високою свідомістю та здатністю проявити її в повсякденній діяльності із забезпеченням сталого розвитку;

- утвердження у суспільстві поваги до культурного та історичного минулого України;

- виховання молодих громадян у дусі поваги до Конституції країни, законності, норм суспільного та колективного життя, створення умови для забезпечення реалізації конституційних прав людини та її обов’язків, громадянського та професійного обов’язку;

- розвиток відчуття у громадян почуття гордості, глибокої поваги до символів держави – Герба, Прапора, Гімну України, іншої загальнодержавної символіки та історичних святинь; гордості за країну, а також за окремі регіони та міста.

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді передбачає формування патріотичної свідомості, національної гідності; готовності до виконання громадського та конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України.

В системі виховної роботи із здобувачами освіти закладу для реалізації Концепції національно-патріотичного виховання педагоги закладу протягом 2022/2023 навчального року  опирались на нормативно-правову базу з питань виховання, спільно планували і реалізовували поставлені завдання:

           виховання почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який героїчно боронить власну державу, і як наслідок - готовності до посильної участі у справі захисту суверенітету України та відновлення її територіальної цілісності, долучення до волонтерського руху, допомога армії;

           виховання глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті;

           виховання поваги до Збройних сил України й усіх причетних до справи захисту нашої Вітчизни і вдячності їм;

           виховання співчуття до людей, скалічених війною, до родичів тих, хто загинув на війні, тих, хто втратив житло або був змушений його покинути;

           виховання стійкості до впливів пропаганди країни – агресора.

Для реалізації Концепції національно-патріотичного виховання  в  закладі використовуються різні форми, методи та прийоми патріотичного виховання; виховується повага до законодавчих норм; вивчається історія України; проводиться ознайомлення з іменами видатних людей, чиє життя пов’язане з Україною; вивчається історія рідного краю; збираються відомості про героїв країни.

Працюючи в цьому напрямку, класні керівники сприяють формуванню в учнів загальнолюдських цінностей, вихованню почуття гордості та вдячності до своєї держави, історії, високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім’я процвітання Батьківщини, розуміння героїчного минулого як духовної готовності боротися за славу і честь Батьківщини.

Протягом 2022-2023 н.р. року було проведено наступну роботу з реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України:

- організовано та проведено ряд просвітницьких та виховних тематичних заходів, присвячених героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України та заходів з нагоди пам’ятних дат:

         Річниці депортації західних українців (вересень);

         Міжнародному дню миру (вересень);

         Дню пам'яті жертв Бабиного  Яру (вересень);

         Дню Захисника України, Дню створення організації УПА, Дню створення українського козацтва (жовтень);

         Дню визволення України від фашистських загарбників (жовтень);

         Річниці Революції Гідності та Свободи (листопад);

         Річниці пам’яті жертв голодоморів (листопад);

         Річниці Всеукраїнського референдуму (грудень);

         Міжнародному дню волонтера (грудень);

         Дню Збройних Сил України (грудень);Дня Захисника України;

        Дня Соборності України;

        Дня пам’яті Героїв Крут;

       Дня Небесної сотні;

       Дня Єднання;     

- проведено Єдиний диктант національної єдності,  тематичні уроки, конкурси з відзначення Дня української писемності та мови, а також літературні заходи із ветеранами АТО/ООС, російсько-української війни авторами книг про збройну агресію РФ;

- проведено Всеукраїнський місячник у рамках проведення міжнародного місячника шкільної бібліотеки "Виховуємо громадянина - патріота України»;

- проведено тижні правової освіти, спрямованих на розвиток у дітей та молоді почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця у суспільстві, можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків;

- організовано, з метою вивчення історичного минулого, культури українського народу, пропагування здобутків національної духовної спадщини, проведення заходів патріотичного спрямування – благодійних акцій «У єдності – наша сила», патріотичних форумів "Люди, які прославили мій край", інформаційних годин спілкування «Я - громадянин України», «Я-українець, я – європеєць, і цим пишаюся», годин-роздумів «Роль війська у відстоюванні ідеалів свободи та державності України», конференцій "Ми різні, але мета у нас єдина", інтерактивних зустрічей "Герої для нас як приклад…", написання мотиваційних листів «Повертайтеся живими»; виставок малюнків «Діти України за єдину країну», плакатів «І прийде мир на Україну», фоторепортажів «За нами майбутнє», творчих робіт на патріотичну тематику; зустрічей з волонтерами, учасниками АТО, ООС та війни, яку російська федерація розв'язала і веде проти України; майстер-класів за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів «Дякуємо за сонячний ранок» для бійців ЗСУ та об'єднаних сил; лекцій-бесід «Часи не обирають» щодо необхідності дотримання у повсякденному житті демократичних принципів;

- організовано участь учнівських колективів закладу у Всеукраїнських та обласних патріотичних проєктах, конкурсах патріотичних фотографій, виставці-конкурсі декоративно-ужиткового мистецтва,  Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!», Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика;

- упроваджено в діяльність органів учнівського самоврядування суспільно значущих виховних проєктів національно-патріотичного спрямування "Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо»; "Я і моя родина - казковий дивосвіт" (літературно-музичні композиції за творами українських дитячих письменників і композиторів);  "Моя маленька батьківщина"; колективна творча справа "Патріотичне панно";

- організована діяльність пошукових загонів закладу з метою поповнення експозицій шкільного музею, що висвітлюють події боротьби за незалежність України, посилення їх національно-патріотичного впливу; розміщення інформації про Героїв Небесної Сотні, учасників Революції Гідності, учасників АТО та ООС, волонтерів, учасників війни, що розв’язала та веде російська федерація;

- організовано проведення в закладі безстрокових акцій «Ми разом», спрямованих на допомогу військовим; благодійної акції «З вірою в серці», спрямованої на підтримку захисників нашої країни.

- організована робота учнівської молоді з метою здійснення шефства над упорядкуванням та утриманням в належному стані меморіальних комплексів, пам’ятників і меморіальних дощок, встановлених на честь захисників України;

- впроваджено в заклад основні засади Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»);

- організовано участь учнівських колективів закладу у Всеукраїнських багатоетапних фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах, що сприяють національно-патріотичному вихованню здобувачів освіти ;

- постійно проводиться активізація практики волонтерської роботи здобувачів освіти;

- постійно удосконалюється система національно-патріотичного виховання в межах позаурочної та позашкільної діяльності;

- розробляються тематичні екскурсії та туристські маршрутів рідним краєм. Планується здійснення героїко-патріотичних туристичних походів, експедицій, подорожей, тематичних екскурсій, відвідування музеїв, музеїв-заповідників, місць бойової слави, історико-меморіальних заповідників, меморіальних комплексів, пам’ятників, братських могил захисників рідного краю з метою ознайомлення з пам'ятками української історії та культури різних регіонів України.

Виховні заходи патріотичного спрямування, зокрема в онлайн-форматі, проводилися із максимальним залученням учнів до їх підготовки. Тому ефективним була активізація діяльності учнівського самоврядування, наскільки це можливо в дистанційному виховному середовищі. Проте форма проведення виховних онлайн-заходів була різноманітною: тематичні уроки «Герої поруч з нами», лекція «Найважливіші функції Української держави», круглий стіл «Заради миру в Україні…», учнівська конференція «Не здолати Україну», патріот-марафон «Героям слава! – вигуки крилаті», флешмоби – «Ми за мир», «Подякуй_героям», Сонце_миру, (під час яких учні у соціальних мережах виставляли фото вдома з зазначеним хештегом, а також позначали своїх знайомих, аби ті приєдналися до флешмобу), відеофлешмоби - «З молитвою за Україну!», «Україно! Ми тобі обіцяємо …», челенджі - «Скажи_війні_ні», «ВСЕ_БУДЕ_ДОБРЕ», «Дякую ЗСУ» , «Умій підтримати тих, хто поряд з тобою», «#Не будь байдужим до сьогодення»,  конкурс малюнків на патріотичну тематику «Мир у дитячих долонях», онлайн-виставка дитячих малюнків «Коли закінчиться війна, то я…», «Весна.Перемога», написання мотиваційних листів-подяк ЗСУ «З вірою в серці», для захисників України, написання творчих бліц-есе «Війна та життєві цінності», конкурс відеороликів/відеокліпів на тему "В єдності до перемоги",  фестиваль тематичних фото-колажів «З Україною в серці» та ін..

Проведення виховних заходів в сучасних реаліях мають показати наявність сильних стимулів, до яких необхідно наближати молодих людей шляхом використання нетрадиційних і розвитку традиційних педагогічних технологій. Найбільш дієвим методом є залучення учнів до різнопланової військово-патріотичної, волонтерської діяльності, що дає змогу перетворити знання, одержані на уроці, на норму поведінки, на особисті переконання кожного учня.

 Педагог-організатор                                                                          Л.Макова


 

Немає коментарів:

Дописати коментар